مخابرات تاکید کرد

ثبت نام تلفن ثابت هرگز متوقف نشده است

ثبت نام تلفن ثابت هرگز متوقف نشده است

شرکت مخابرات ایران از واگذاری 4 میلیون و 670 هزار خط تلفن ثابت طی پنج سال بعد از خصوصی سازی شرکت مخابرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، روابط عمومی وامور بین الملل شرکت مخابرات ایران در قالب خبری اعلام کرده است: طی پنج سال بعد از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران، 4 میلیون و 780 هزار نفر برای تلفن ثابت ثبت نام که از این تعداد، تلفن 4 میلیون و 670 هزار مشترک دایر و 110 هزار نفر در نوبت واگذاری قرار دارند.

بنابراین گزارش، ثبت نام و واگذاری تلفن ثابت طی سالهای بعد از خصوصی سازی مخابرات ایران هرگز متوقف نشده و در این مدت تلفن بیش از 99 درصد متقاضیان واگذار شده است.

طبق اعلام مخابرات، در حال حاضر در کل کشور فقط 110 هزار مشترک در نوبت تلفن ثابت قرار دارند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و علی رغم محدودیتهای مالی ناشی از کاهش تعرفه های مخابراتی در سال 1393، بخش عمده این تعهدات تا پایان سال به اتمام می رسد.

این گزارش می افزاید: هم اکنون در 9 استان، باقی مانده فیش در دست مردم، صفر، در هشت استان، زیر 1000، در 11 استان کمتر از 10 هزار و در دو استان بیش از 10هزار فیش است که عمده تعهدات در شهرک های حاشیه شهرهای بزرگ و مسکن مهر قرار دارد.

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ادامه گزارش خود، با اشاره به جایگاه تلفن ثابت در دنیا می افزاید: در حال حاضر تقریبا روند توسعه این تلفن در دنیا معکوس بوده و ایران علی رغم ضریب نفوذ بالاتر از میانگین جهانی، از محدود کشورهایی است که در این زمینه متقاضیان اندکی دارند و شرکت مخابرات ایران با آگاهی از این نیاز و علی رغم مشکلات مالی مصمم به تامین امکانات است.

بر اساس این گزارش از حدود 10 سال قبل پنج شرکت در بخش تلفن ثابت دارای مجوز ارایه خدمات بوده‌اند اما به دلیل تعرفه پایین خدمات این تلفن، فقط 2 دهم درصد از بازار را جذب کرده اند. هرچند شرکت مخابرات ایران همواره آمادگی خود را برای همکاری با شرکتهای دارای مجوز قدیم و جدید اعلام می دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا