دوراهی دلار یا اونس در مقابل معامله گران آتی سکه

دوراهی دلار یا اونس در مقابل معامله گران آتی سکه

دیروز بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران شاهد نوسان قیمت ها بود، تا جایی که معامله گران برای خرید احتیاط می کردند؛ چرا که روند متغیر بهای ارز و اونس شرایط غیر قابل پیش بینی را برای این بازارها رقم زده بود.

 

روز گذشته در معاملات آتی بورس کالای ایران از ۵ سررسید فعال این بازار، چهار سررسید با روند نزولی و سررسید اردیبهشت با افزایش قیمت رو به رو شد.
به این ترتیب سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و ۴۱ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با افت ۰/۰۹ درصدی به قیمت یک میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۶۹ هزار تومان معامله شد و با افت ۰/۱۴ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با همین مقدار افت به قیمت یک میلیون و ۸۳ هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۲۴ درصدی را تجربه کرد.
حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (یکشنبه) به ۳هزار و ۸۷۷ قرارداد و ارزش ۴۲۸ هزار و ۷۹ میلیارد ریال رسید.
از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۳۹ هزار تومان آغاز کرد که افزایش یک هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. به گفته فعالان، روند متغیر سکه و دلار موجب افت و خیز قیمت ها شده بود.
این در شرایطی است که دیروز در کنار سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز شنبه به معاملات خود ادامه دادند، به طوری که نیم سکه با قیمت ۵۳۳ هزار تومان و ربع سکه با قیمت ۲۸۹ هزار تومان به فروش رسید. سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۹۸ هزار تومانی خود باقی ماند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا