اشرف سمنانی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

اعتمادسازی در نشست زوریخ برای سرمایه‌گذاری در ایران

اعتمادسازی در نشست زوریخ برای سرمایه‌گذاری در ایران

گروه معادن - مشاور مدیرعامل شركت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (میدکو) درباره سومین مجمع ایران و اروپا که چندی پیش در زوریخ سوییس برگزار شد و وی نیز در آن حضور داشت، گفت: درباره بخش معدن و گزارش ارائه شده از فعالیت‌های بخش خصوصی و پروژه‌های این بخش سوال‌‌هایی مطرح شد که به عنوان مثال با توجه به شرایط فعلی موجود در دنیا چطور می‌توان رقابت‌پذیری را افزایش داد که در پاسخ به این سوالات به ترکیب مزیت‌های نسبی موجود در ایران اشاره شد زیرا کشورهای دیگر شرایط امروز کشور ما را در اختیار ندارند.

رضا اشرف سمنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: از سوی دیگر در این نشست دیگر شرکت‌های حاضر علاقه‌مندی بسیاری برای مشارکت در ایران به ویژه در حوزه‌های خدمات و تولید ابراز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور سفرای خارجی در این نشست بحث‌هایی مطرح شد که توانستیم اعتمادهایی درباره ایران به آنها ارائه دهیم بطوریکه در نهایت آنها اظهار کردند ایران بالاترین سطح را در منطقه دارا است.

به گفته اشرف سمنانی، برآیند این نشست ایجاد اعتماد بود تا به عنوان مثال بانک‌ها بتوانند به راحتی و بدون هیچ نوع مانعی به ایران ورود پیدا کنند.

مشاور مدیرعامل میدکو با اشاره به مزیت‌های موجود در ایران بیان کرد: در کنار ایجاد اعتماد برای ورود بانک‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ایران جایگاه بسیار مناسبی در اختیار دارد. از سوی دیگر ایران از نظر اقتصادی دارای مزیت‌هایی بسیاری است که می‌تواند سطح خود را به ویژه در در بخش معدن ارتقا دهد.

وی ادامه داد: بخش معدن جزو بخش‌هایی بود که توانست در این نشست مورد توجه قرار گیرد. بی‌تردید دلیل این موضوع هم دارا بودن مزیت‌های نسبی همچون در اختیار داشتن معادن متعدد، انرژی و منابع انسانی است.

به گفته مشاور مدیرعامل میدکو، از سوی بخش خصوصی ایران گروه ملی پاسارگاد و میدکو در نشست زوریخ حضور داشتند.

اشرف سمنانی در خصوص دیگر رایزنی‌ها در حاشیه این نشست تصریح کرد: شرکت‌های مهندسی، خدماتی و دیگر شرکت‌های علاقه‌مند، در این نشست حضور داشتند . البته در این نشست از شرکت‌های معدنی برای حضور در پروژه‌ها به صورت اختصاصی دعوت نشده بود اما می‌توان این نشست را برنامه پایه از لحاظ اقتصادی و سیاسی دانست. البته شرکت‌هایی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری داوطلب بودند اما هدف اصلی این نبود.

وی همچنین درباره مجمع اخیر میدکو تاکید کرد: خوشبختانه مجمع برگزار شده، بسیار خوب بود. ارزش میدکو در بازار بسیار مهم است زیرا 2 هزار و 200میلیارد تومان سرمایه تبدیل به 6 هزار و 300 میلیارد تومان شده که این موضوع را می‌توان اتفاقی بسیار خوب تلقی کرد.

به گزارش ماین نیوز، سومین مجمع ایران و اروپا در سوم و چهارم ماه می در زوریخ سوئیس با حضور تعداد قابل توجهی از مدیران ایرانی و اروپایی و آمریکایی و همزمان با ورود به دوره پسابرجام و لغو تحریم‌ها برگزار شد. مهدی کرباسیان و بهرام سبحانی از جمله دعوت‌شدگان به این نشست بودند.
گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا