انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین هم بازار را آرام نمی کند

انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین هم بازار را آرام نمی کند

بازار فیلیپین در حالی بدترین هفته معاملاتی را پشت سر می گذارد که به نظر می رسد حتی انتخابات ریاست جمهوری و مسائل سیاسی، نیز بازار این کشور را از روند نزولی نجات ندهد.

 

انتخابات ریاست جمهوری در فیلیپین در حالی برگزار می شود که هیچ آرامشی با این انتخابات به بازار سهام این کشور بازنخواهد گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بازار فیلیپین در حالی بدترین هفته معاملاتی را پشت سر می گذارد که به نظر می رسد حتی انتخابات ریاست جمهوری و مسائل سیاسی، نیز بازار این کشور را از روند نزولی نجات ندهد.

بده لاول گومز، معاون اول رئیس جمهوری در این خصوص اظهار داشت: بازار سهام با نوسات بسیار شدیدی رو به رو است و هم اکنون شرایط بسیار بحرانی را پشت سر می گذارد .

وی افزود: بازار با سوال های متعددی رو به رو است از جمله این که چه کسی قدرت را در دست می گیرد؟ و چه برنامه ای برای اقتصاد کشور دارد. اگر این موارد برای بازار روشن شود به نظر می رسد بازار بتواند روند افزایشی را در پیش بگیرد.

این در حالی است که، بازار فیلیپین از ماه مارچ و زمانی که بازارهای آسیایی وارد بازار گاوی شدند، تا به حال افت 5 درصدی داشته است.

بر این اساس، سرمایه گذاران خارجی از ماه آوریل 34 میلیون دلار از این بازار خارج کردند در حالی که در ماه مارچ این سرمایه گذاران خارجی در حدود 24 میلیون دلار به بازار فیلیپین تزریق کرده بودند .

شاخص اصلی بورس فیلیپین هفته گذشته با کاهش 2.3 درصدی همراه شد .

در این بین، با آغاز شدن ساعات رأی گیری بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیروی پلیس مامور اجرای امنیت در خلال این انتخابات هستند که در ساعات پیش از آغاز آن شاهد خشونتهایی بوده است.

در استان "کاویته" در جنوب گزارش شده است که ۷ نفر از سوی مهاجمان ناشناس مورد حمله قرار گرفته و کشته شده‌اند.

به گفته رسانه‌های محلی، نگرانی درباره رقابتهای خشن سیاسی در این منطقه همواره وجود داشته است.

همچنین روز شنبه هفته جاری (۷ مه/۱۸ اردیبهشت) یک نامز شهرداری در منطقه‌ای در جنوب کشور کشته شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا