بازار سبزپوش شد

بازار سبزپوش شد

امروز سهامداران بیش از 988 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 362 میلیارد ریال در 75 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.


در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس پس از دو روز پیاپی افت، سبزپوش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 60 واحد رشد کرد و به عدد 77هزار و 106 واحد رسید.

همچنین امروز سهامداران بیش از 988 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 362 میلیارد ریال در 75 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در این روز به جز شاخص آزاد شناور، سایر شاخصهای بازار رشد کردند. شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 63 و 7 واحد بالا رفتند و به ارقام 53 هزار و 827 واحد و 169 هزار و 361 واحد رسیدند.

این در حالی بود که نمادهای ایران خودرو، مپنا و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد این متغیر شدند.

همچنین در معاملات امروز، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و کانی های غیر فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بین‌المللی محصولات پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ایرکاپارت صنعت، فنرسازی زر، پلاسکو کار، گروه صنعتی بارز و قطعات اتومبیل ایران بود.

این در حالی بود که نمادهای زامیاد، قند قزوین، سرامیک اردکان، کارتن ایران، سرمایه گذاری اعتبار ایران، سیمان فارس و خوزستان و گرانیت بهسرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین سهامداران در پایان معاملات امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام حمل و نقل توکا، کاغذ سازی کاوه، ایرکا پارت صنعت، گروه صنعتی بارز، لعابیران و گلوکوزان در صف باقی ماندند.

در مقابل سهامداران زامیاد، ایران خودرو، لوله و ماشین سازی ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، جام دارو، اوراق مشارکت شهرداری سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین عرضه ها را داشتند.

بر اساس این گزارش امروز حق تقدم فولاد خوزستان در نماد معامله بلوکی با معامله 93 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت. سرامیک صنعتی اردکان نیز با معامله 171 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا