نخستین حضور ئیس سازمان بورس ایران در مهمترین مجمع بین المللی دنیا

نخستین حضور ئیس سازمان بورس ایران در مهمترین مجمع بین المللی دنیا

رئیس سازمان بورس ایران که با دعوت سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار به اجلاس روسای نهادهای ناظر عضو رفته، در مهمترین مجمع بین المللی بازارسرمایه حضور می یابد و سخنرانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به دعوت رسمی آیسکو به اجلاس روسای نهادهای ناظر به لیما پایتخت پرو رفته تا در کمیته رشد و بازارهای نوظهور و کمیته منطقه ای آفریقا و خاورمیانه حضور یابد.

طبق برنامه اعلامی، قرار است وی روز چهارشنبه هم در نشست سران اعضای عادی و پیوسته آیسکو سخنرانی کند. همچنین در این نشست ها عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به آیسکو به طور رسمی اعلام می شود.

سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) - به عنوان مهمترین مجمع بین المللی بازار سرمایه -که در سال 1983 تاسیس شده مجمعی از سازمان‌های قانونگذار بازارهای اوراق بهادار و آتی دنیا است. اعضای این سازمان عمدتا نهادهای ناظر بازارهای سرمایه یا قانون گذاران مالی کشورهای مختلف دنیا هستند.

در حال حاضر بیش از 100 کشور عضو IOSCO هستند که بیش از 95 درصد بازارهای سرمایه دنیا را در برمی‌گیرد. نقش این سازمان، کمک به اعضا جهت ارتقای استانداردهای بهینه مقررات و ایفای نقش به عنوان مجمعی از نهادهای قانون گذار داخلی در همکاری با یکدیگر و سایر اعضای سازمان است.

دبیرخانه دائم این سازمان در شهر مادرید (اسپانیا) قرار دارد و در حال حاضر این سازمان 207 عضو به شکل 125 عضو اصلی، 18 عضو پیوسته و 64 عضو وابسته به دبیرکلی پل اندروز دارد.

با عضویت سازمان بورس ایران در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار، موضوع بین المللی شدن بازار سرمایه ایران - یکی از اهداف تبین شده و مهم سازمان بورس- سرعت و تسهیل بیشتری به خود می گیرد. برای مثال، یکی از مزیت های جانبی این موضوع این است که بورس های ایران (بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالا، بورس انرژی و فرابورس) قادر خواهند بود که در فدراسیون بورس های جهان (WFE) عضو شوند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا