در پی بازدهی قابل توجه یک شرکت طی 31 روز معاملاتی بررسی شد:

رشد قیمت سهام "ارفع" به بهانه یک شایعه

رشد قیمت سهام

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت آهن و فولاد ارفع از جمله شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی است که طی روزهای اخیر با استقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه مواجه شده و بموجب شایعات و شنیده هایی پیرامون پتانسیل های شرکت برای رشد سودآوری توجه اهالی بازار سرمایه را به خود جلب کرده است.

به گزارش ماین نیوز، این مجموعه به مدد انتشار مباحث و موضوعاتی همچون اعلام تعدیل مثبت سود در کانون توجه سهامداران قرار گرفته، به گونه ای که "ارفع" از ابتدای امسال تا 19 اردیبهشت ماه جاری یعنی طی 31 روز معاملاتی رشد قیمت 76 درصدی را تجربه کرده و از 1735 ریال به 3049 ریال رسیده است و بدین ترتیب به عنوان یکی از پربازده ترن سهام شرکت در چند وقت اخیر مطرح شده است. در این شرایط این شرکت که به گفته برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه به دلیل رشد قیمت شمش فولاد آبستن اعلام تعدیل مثبت سود است برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 95 ،25 ریال زیان به ازای هر سهم برآورده کرده و در کنار آن طی عملکرد 12 ماهه سال مالی گذشته زیان 565 ریالی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

در این بین در حالی که از ابتدای اردیبهشت ماه جاری زمزمه احتمال اعلام تعدیل مثبت سود شرکت آهن و فولاد ارفع در میان اهالی بازا سرمایه شنیده می شود و اقبال برای خرید سهام آن روز به روز بیشتر می گردد و بر تعداد متقاضیان خرید آن افزوده می شود، طی 12 اردیبهشت ماه جاری علیرضا خیاط مدیر عامل "ارفع" طی نامه ارسالی به سامانه کدال نسبت به آخرین وضعیت عملیاتی و سودآوری آن شفاف سازی کرد. به گونه ای که این مقام مسئول در شرکت آهن و فولاد ارفع در نامه ارسالی خود از یک سو دلیل استقبال فعالان بازار سرمایه از سهام این مجموعه را افزایش نرخ فروش شمش در بازار فولاد از 10 هزار ریال به 14 هزار ریال برشمرده و از سوی دیگر عنوان کرده که تغییری در پیش بینی مقدار تولید و فروش محصولات رخ نداده و رشد قیمت فروش شمش به دلیل افزایش قیمت خرید مواد اولیه مصرفی بویژه گندله ناشی از رشد بهای فروش شمش فولاد تأثیری بر وضعیت سودآوری شرکت بر جای نمی گذارد. بر این اساس در شرایطی که مدیر عامل "ارفع" طی 12 اردیبهشت ماه جاری در نامه شفاف سازی خود صراحتاً به سهامداران این مجموعه اعلام نموده که خبری از اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی نیست، اما شاهد آن هستیم که روز گذشته یعنی 19 اردیبهشت ماه جاری صف تقاضا برای خرید سهام این شرکت همچنان پا برجاست و ظاهراً سهامداران تردیدی در برآوردها و بررسی های خود نسبت به پتانسیل های "ارفع" به جهت رشد سودآوری ندارند. از این رو، روند قیمت سهام شرکت و اصرار سهامداران برای خرید سهام شرکت این شائبه را در ذهن بوجود می آورد که شاید خبری در دل این مجموعه وجود دارد که بالاترین مقام اجرایی در شرکت از آن بی خبر است و شاید هم سهام این شرکت اسیر دست عده ای سفته باز قرار گرفته تا با بالا بردن قیمت سهام آن در فرصتی مناسب اقدام به فروش سهام و شناسایی سود هنگفت از این محل کنند.

به هر حال این موضوع که سهام شرکت آهن و فولاد ارفع علیرغم ارائه نامه شفاف سازی همچنان با صف تقاضا برای خرید سهام مواجه است، علامت سوال بزرگی در ذهن فعالان بازار سرمایه بوجود آورده و انتظار می رود تا مدیران ارشد مجموعه و نیز مقامات مسئول در سازمان بورس اقدامی موثر در جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب در این خصوص کنند تا از ضرر و زیان سهامداران جلوگیری شود. چرا که در صورتی که واقعاً تحولاتی در شرکت رخ داده که موجب اعمال تغییراتی در وضعیت سودآوری و بهبود وضعیت سودآوری آن شود احتمال آن می رود تا برخی از سهامداران به موجب برخی از اخبار و شایعات اقدام به فروش سهام کنند و از بازدهی مثبت احتمالی در روزهای آتی ناشی از رشد قیمت سهام بی نصیب بمانند.

در این شرایط خبرنگار این سایت خبری نیز جهت پیگیری اتفاقات و تحولات احتمالی در این مجموعه تماس های مکرری با مدیران عامل و مالی "ارفع" برقرار کرده که هر یک از آنها نسبت به انجام مصاحبه و گفتگو امتناع ورزیدند و حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ما نشدند. ظاهراً مدیران ارشد شرکت نیز چندان از وضعیت موجود و رشد قیمت سهام "ارفع" ناراضی نیستند و رشد قیمت 76 درصدی به ذائقه آن ها خوش آمده است. شاید این افراد با رفتار کج دار و مریز خود مترصد فرصتی هستند تا اخبار نهفته در دل شرکت را در شرایطی مناسب و پس از رشد قابل توجه قیمت سهام آن به اطلاع سهامداران برسانند!
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا