با تصویب مجلس و در اصلاح قانون تجارت :

مصوبه ایی مهم برای مدیران: عضویت در هیات مدیره بیش از یک شرکت ممنوع شد

مصوبه ایی مهم برای مدیران: عضویت در هیات مدیره بیش از یک شرکت ممنوع شد

در مصوبه ایی مهم برای مدیران که توسط نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون تجارت اتخاذ شد، عضویت در هیات مدیره بیش از یک شرکت ممنوع خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز در مصوبه ایی مهم برای مدیران که توسط نمایندگان مجلس اتخاذ شد، عضویت در هیات مدیره بیش از یک شرکت ممنوع خواهد بود.

براساس این گزارش، در این رابطه کارشناسان معتقدند با توجه به حضور مدیران در هیات مدیره شرکت های متعدد، این مصوبه می تواند با تبعات مثبت و منفی گسترده ایی همراه شود و اگر این موضوع برای اعضای هیات مدیره غیرموظف نهادهای دولتی هم صدق کند، تغییرات مهمی در ساختار قدرت و مدیریت شرکتها و سازمان های دولتی ایجاد خواهد کرد.

طبق مصوبه امروز مجلس که با 135 رأی موافق، 9 رأی مخالف، 7 رأی ممتنع تصمیم گیری شد، تبصره 2 ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت اصلاح شد.

بر اساس این مصوبه، هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا