قاسمی مطرح کرد:

توفیقات برجام غیرقابل انکار است

توفیقات برجام غیرقابل انکار است

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره شركت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (میدکو) توفیقات برجام را غیرقابل انکار توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، دکتر مجید قاسمی امروز صبح در مجمع عمومی عادی سالانه میدکو در هتل المپیک تهران با اشاره به اینکه میدکو تصمیم به سرمایه‌گذاری در معادن خارج از کشور گرفته است، افزود: هدف از اجرای برجام باز شدن راه‌های تعامل اقتصادی با کشورهای دیگر بود که این راه‌ها در حال بازگشایی هستند و امیدواریم اوضاع بهتر نیز شود.

وی با بیان اینکه برجام راه گفتمان ایران با جهان را باز کرده است، توضیح داد: قبل از برجام با کشورهای دیگر تماس می‌گرفتیم اما جواب ما را نمی‌دادند. حتی سوییفت هم داشتیم ولی عملا بی‌خاصیت بود. اما در حال حاضر کشورهای دیگر به خوبی جواب ما را می‌دهند و سوییفت نیز مجددا برقرار شده و برای معدودی از بانک‌ها نیز به زودی متصل می‌شود. در همین فاصله اجرای برجام تاکنون 70 رابطه کارگزاری ایجاد شده است و با بانک‌های مهمی مانند ووری بانک کره جنوبی نیز تفاهم نامه بسته شده است که اولین پروژه برای فاینانس نیز اتوبان تهران چالوس در نظر گرفته شد.

قاسمی عنوان کرد: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هنوز بانک‌های اروپایی وارد تعامل با ما نشده‌اند و عمده 70 رابطه کارگزاری ایجاد شده مربوط به بانک‌های متوسط بوده است. با این حال بانک مرکزی فعالیت جدی را شروع کرده است تا قوانین بانکی کشور با قوانین روز دنیا منطبق شوند. البته بانک‌های خصوصی کشور در این زمینه پیشرو بوده و تقریبا از قبل خود را با قوانین به‌روز بانکی دنیا منطبق کرده‌اند.

رئیس هیات مدیره میدکو با ابراز رضایت از اینکه میدکو وارد حوزه معدنکاری شده و می‌تواند مواد اولیه موردنیازش را از معادن متعلق به خود تامین کند، افزود: طبق قانون معادن، معادن باید به شرکتی واگذار شوند که دارای امکانات فراوری است و بنابراین میدکو در این زمینه در اولویت قرار دارد.

وی همچنین سیستم و بدنه میدکو و پروژه های در دست اجرای آن‌را چابک توصیف کرد و افزود: پروژه مس کاتدی میدکو با جدیدترین تکنولوژی غربی اجرا شده است که در آن قیمت تمام شده یک سوم تا یک چهارم قیمت تمام شده روش های تولید کنونی است و نکته جالب آن این است که ارائه دهنده این تکنولوژی به میدکو تعهد داده که اگر بخواهد هر پروژه مشابهی را در منطقه اجرا کند باید با نظر میدکو آن‌را انجام دهد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا