معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبر داد؛

مذاكره با آلمان و فرانسه برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

مذاكره با آلمان و فرانسه برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

تهران- ایرنا- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شركت های بزرگ بین المللی مانند باسسBASS آلمان و توتال TOTALفرانسه خواهان سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مرضیه شاهدایی روز یكشنبه در نشست خبری كه در حاشیه بیست ویكمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت برگزار شد، از برنامه های وزارت نفت را انتقال دانش و فناوری های صنعت پتروشیمی به كشور عنوان كرد.
وی گفت: با همه شركت هایی كه برای سرمایه گذاری به ایران می آیند شرط گذاشته ایم كه باید با شركت های ایرانی شریك شده و همچنین دانش فنی را به كشورمان انتقال دهند.

**حضور قابل توجه شركت های خارجی پس از برجام
شاهدایی افزود: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك(برجام)، شركت های معتبر بین المللی در ماه های گذشته به ایران مراجعه كرده و مذاكرات گسترده ای را برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران انجام دادند.
مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این شركت ها در حال ارزیابی شرایط هستند تا پس از فراهم شدن امكانات سرمایه گذاری را در ایران آغاز كنند.
شاهدایی با بیان اینكه صنعت پتروشیمی به گسترس تعاملات بین المللی وابسته است، تاكید كرد هر چه روابط بهتری در عرصه بین الملل داشته باشیم صنعت پتروشیمی نیز رونق بیشتری خواهد داشت.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرایط مطلوبی در كشور برقرار شده است به گونه ای كه شركت هایی كه در دوران تحریم پاسخ نامه های ما را نمی دانند اكنون به صورت داوطلبانه عازم ایران شده و خواستار سرمایه گذاری هستند.

**سرمایه گذاری هند
شاهدایی درباره سرمایه گذاری هند در ایران گفت: هندی ها تمایل دارند واحدهای اوره و آمونیاك را در چابهار ایجاد كنند و وزارت نفت نیز خوراك گاز طبیعی را به
آنها تحویل دهد.
وی اضافه كرد: البته هندی ها هنوز شریك ایرانی خود را انتخاب نكرده و ما منتظر تصمیم آنها هستیم.
شاهدایی ادامه داد: نرخ خوراك تحویلی به هندی ها براساس همان فرمولی است كه در داخل كشور اعلام شده و هندی ها باید در باره آن تصمیم گیری كنند.

**نرخ خوراك مایع پتروشیمی ها
مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی درباره نرخ خوراك مایع پتروشیمی ها نیز افزود: شركت ملی صنایع پتروشیمی تعیین كننده نرخ خوراك واحدهای پتروشیمی نیست و ما فقط مشكلاتی كه وجود دارد را به نهادهای ذیربط انتقال می دهیم.
شاهدایی گفت، منابع مالی كشورمان برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ناكافی است و ناچار هستیم از منابع خارجی استفاده كنیم.
ادامه دارد...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا