در کمیسیون معادن اتاق ایران اواخر اردیبهشت برگزار می شود:

نشست تخصصی نقش حمل و نقل در کاهش هزینه های معدنکاری

نشست تخصصی نقش حمل و نقل در کاهش هزینه های معدنکاری

گروه معادن - در راستای سهیم شدن هرچه بیشتر در تصمیمات مهم کشوری در بخش معدن، کمیسیون معادن و صنایع معدنی اولین نشست تخصصی و فراکمیسیونی خود را اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ماین نیوز، دکتر بهرام شکوری، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این مطلب گفت: این نشست مشترک با کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران بوده و علاوه بر مسئولان وزارت خانه و کارشناسان انجمن های معدنی کشور، اصحاب رسانه نیز حضور خواهند داشت.

وی افزود: کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق در جلسات مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مقامات وزارت خانه، انجمن‌ها و اصناف حضور فعال داشته و به نمایندگی معدن کاران کل کشور در تصمیم‌گیری پیرامون مباحث چالش‌برانگیز این صنعت نقش مؤثری ایفاء کرده است.

شکوری تشکیل کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران را 4 آبان ماه سال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: این کمیسیون با افقی کاملاً کارشناسانه و کاربردی در جهت حل مشکلات معدن کاران، ارتقا و توسعه پتانسیل‌های این صنعت و مهم‌تر از همه تغییر نگرش موجود نسبت به این بخش اقتصادی کشور، آغاز به کار کرد.
وی افزود: این کمیسیون علاوه بر اتکا به دانش و تخصص معدنی اعضای خود، از نظرات و پژوهش‌های علمی مشاوران و کارشناسان متخصص خارج از کمیسیون نیز بهره برده است. از ابتدای تشکیل، این کمیسیون ضمن تقدیم بیانیه مأموریت خود به اتاق بازرگانی ایران، همواره در جهت تحقق آن برآمده و تاکنون مواردی همچون اصلاح قانون معادن، موضوعاتی پیرامون روش های محاسبه حقوق دولتی و جایگاه بخش معدن در برنامه ششم توسعه کشور را توسط کارشناسان متخصص خود مورد تحقیق و بررسی قرار داده است.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران بیانیه مأموریت 4 ساله کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران را شامل سه بخش عمده اهداف، اولویت‌ها و برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: از جمله اهداف کلیدی کمیسیون می‌توان به آسیب‌شناسی وضعیت اقتصادی معدن و صنایع معدنی کشور از بعد انقلاب تاکنون، تبیین وضعیت معدن و صنایع معدنی کشور در چشم‌انداز 1404، ترسیم نقشه راه توسعه، رشد و ارتقای معدن و صنایع معدنی کشور (ازنظر قوانین بالادستی کشور) اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این کمیسیون به منظور تحقق اهداف خود با نظر به مباحث چالشی روز ایران، شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل معدن و صنایع معدنی کشور و تحلیل عملکرد 30 سال گذشته آن، تبیین فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی معدن و صنایع معدنی کشور در دوران پسا تحریم، بررسی کارشناسانه و پیشنهادهای اصلاحی و اجرایی در خصوص قوانین مرتبط با صنعت و معدن ازجمله: قانون اصل 44 (خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی در حوزه معدن)، برنامه ششم توسعه، قانون معادن، قانون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید را در اولویت کاری خود قرار داده است.
شکوری ادامه داد: از برنامه‌های کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران می توان به تشکیل کارگروه تحقیقاتی از نمایندگان اعضای کمیسیون برای بررسی قانون معادن، مطالعات تطبیقی قوانین معدن در ایران و کشورهای توسعه‌یافته در حوزه معدن و صنایع معدنی، ارتباط با ارگان‌های متناظر و دولتی برای مذاکره و تسهیل مشکلات معدن و صنایع معدنی کشور و پیگیری اجرای قوانین بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید و آیین‌نامه‌های آن‌ها اشاره کرد.

شکوری خاطرنشان کرد: علاوه براین کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق اقدام به شناسایی و پیشنهاد حذف قوانین مزاحم در اتاق بازرگانی ایران و کشور کرده و تلاش هایی در راستای اصلاح قوانین بانکی، گمرکی و مالیاتی در حوزه صنعت با همکاری سایر کمیسیون‌ها و باهدف کنترل کردن نرخ نوسانات تسهیلات ارزی انجام داده است.

وی در خاتمه گفت: برخی دیگر از برنامه های این کمیسیون که طی 4 سال ماموریت این کمیسیون پیگیری خواهیم کرد نیز شامل کمک در بهبود نظام تعرفه‌ای برای افزایش مزیت رقابتی، ارتباط گسترده و هدفمند با مراکز آموزش عالی جهت تجاری کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه معدن، ارتباط مؤثر با نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی در حوزه معدن، ارائه پیشنهاد جهت برگزاری سمینارها و همایش‌های لازم به اتاق و تشکل‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون بررسی قیمت‌گذاری شمش روی و سرب، نشست مشترک با کمیسیون حمل‌ونقل، تدوین سند توسعه بخش معدن، بررسی تعریف و مصادیق مواد خام، نشست مشترک با کمیسیون محیط‌زیست برای بررسی مشکلات محیط‌زیست و منابع طبیعی است که امید است با عنایت خداوند متعال به این مهم دست یابیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا