حقوق دولتی معادن از جنس مالیات است

حقوق دولتی معادن از جنس مالیات است

گروه معادن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران گفت : سازمان، متولی و مجری بخش معادن در زمینه فنی، توسعه و بازسازی است و پیشنهاد می شود وصول حقوق دولتی معدن به وزارت دارایی و امور اقتصاد واگذار شود.

به گزارش ماین نیوز، علی عبدی افزود: سال گذشته 9/9 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان تهران دریافت شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان تهران د رگفت و گویی با اعلام این خبر افزود: این دریافتی یکی از بهترین عملکرد ها و صحیح ترین و شفاف ترین درآمدها در طی سالیان اخیر در استان تهران بود.

مهندس علی عبدی تصریح کرد: با این عملکرد استان تهران در ردیف8 استان برتر معدنی کشور که بالاترین میزان حقوق دولتی را کسب کرده اند قرارگرفت.
وی توضیح داد البته بالاترین رکورد استان تهران کسب 17میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی در سال 1393 ازمعادن استان تهران یک رکورد شکنی تاریخی بود.
همه مسئولان و کارشناسان این حوزه متفق القولند که عمده این درآمد با احتساب وجوه علی الحساب و دریافت بدهی های معوقه سال های 90،91،92،93 انجام شده است.

عبدی در ادامه با اشاره به این موضوع که اصولا میزان واقعی دریافت حقوق دولتی از معادن استان تهران حداکثر 11میلیارد تومان پیشی بینی شده است خاطر نشان ساخت : متاسفانه به دلیل عدم فعالیت یکسری از معادن و یا غیر فعال بودن تعداد دیگر این رقم نهایتا حدود 9میلیارد تومان برآورده می شود که سال گذشته این رقم 9/9میلیارد تومان اخذ گردید.

به گفته معاون امور معادن وصنایع معدنی استان تهران، همین میزان دریافتی و وصولی معادن استان تهران فرآیند سخت و دشواری دارد که انرژی و وقت زیادی می برد و اگر برنامه ریزی و همت و بازدیدهای معدنی صورت نگیرداین رقم حتی تا نصف تقلیل پیدا می کند.
عبدی یاد آور شد: سال گذشته با تشکیل کارگروه ماده 20دراستان تهران بسیار تلاش کردیم بهره برداران حداقل 70معدن مشکل دار را توجیه و امیدوارکنیم که کاهش مشکلات وبه روز رسانی ضمانت ها فعال تر شده تا امکان پرداخت حقوق دولتی رای آنها مقدور شود.
وی تاکید کرد: به نظر بنده در شرایط کنونی کشور برای احیاء معادن و کسب بالاترین درآمدهای دولتی نیاز به اصلاح قانون معادن است.

بر اساس اظهارات عبدی ، حقوق دولتی از جنس عوارض و مالیات است که ادارات مالیاتی از واحدهای صنفی و صنعتی دریافت می کند و پیشنهاد بنده آنست که یکی از راه حل ها برای رفع مشکلات تامین حقوق دولتی ، واگذاری دریافت این مقوله به ادارات مالیاتی است.
وی اظهار داشت: در واقع ما متولی و مجری بخش معدن هستیم تا این معادن را از نظر فنی فعال و احیاء کنیم تا توسعه و بازسازی و نوسازی داشته باشیم اما مسئولیت دریافت حقوق دولتی باید به عهده مسئولان ادارات مالیاتی باشد.

کشف محموله انواع پوشاک و چای خارجی ظن به قاچاق درتهران
سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نظر به اخبار واصله مبنی بر نگهداری کالای قاچاق درانباری واقع درخیابان شوش تهران، بازرسان این سازمان با همکاری عوامل معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران مقدار قابل توجهی پوشاک و چای خارجی ظن به قاچاق را به ارزش ریالی یک میلیارد و ششصد میلیون ریال کشف نمودند.

دراین بازرسی ها تعداد 20محموله انواع پوشاک و 176 کارتن چای خارجی ظن به قاچاق کشف وجهت سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه ارسال گردید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا