در بازار امروز؛

خودرویی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند

خودرویی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سهامداران بیش از یک میلیارد و 125 میلیون سهم را به ارزش دو هزار و 908 میلیارد ریال در 85 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.



در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سهامداران بیش از یک میلیارد و 125 میلیون سهم را به ارزش دو هزار و 908 میلیارد ریال در 85 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای امروز سهامداران بیش از یک میلیارد برگه سهم و حق تقدم را به ارزش نزدیک به سه هزار و 347 میلیارد ریال در 85 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

شاخص کل در این روز 382 واحد افت کرد و به عدد 77 هزار و 41 واحد رسید.

نمادهای ارتباطات سیار، سایپا، ایران خودرو و هلدینگ پارسیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، افت این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای مخابرات، هلدینگ نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی جم با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز همه شاخص های بورسی منفی شدند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 366 و 247 واحد افت را ثبت کردند و به ارقام 53 هزار و 760 واحد و 169 هزار و 354 واحد رسیدند.

همچنین در این روز گروه‌های خودرویی، سرمایه‌گذاری‌ها و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای البرز دارو، سرامیک صنعتی اردکان، فروسیلیس ایران، کاغذ سازی کاوه، صنایع ریخته گری ایران، فرآورده‌های نسوز آذر و سبحان دارو بود.

در مقابل نمادهای جوشکاب یزد، نیرو ترانس، بانک پاسیان، گروه صنعتی بوتان، پگاه آذربایجان غربی، لبنیات پاک و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، گلوکوزان، مس شهید باهنر، سرمایه گذاری رنا، صنایع ریخته گری ایران، فرآورده نسوز آذر و فولاد آلیاژی ایران با بیشترین تقاضای خرید رو به رو شدند.

این در حالی بود که نمادهای داروسازی فارابی، جام دارو،لوله و ماشین سازی ایران، اوراق مشارکت سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، نورد آلومینیوم و ایران خودرو با بیشترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز ایران خودرو با معامله 125 میلیون سهم به ارزش 467 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا