نامه 104 منتخب مجلس دهم به لاریجانی/ بررسی برنامه ششم را به ما بسپارید

نامه 104 منتخب مجلس دهم به لاریجانی/ بررسی برنامه ششم را به ما بسپارید

104 نفر از منتخبان مجلس دهم در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار بررسی برنامه ششم در مجلس دهم شدند؛ همزمان سخنگوی دولت هم گفت به دليل همزمانی اجرای برنامه ششم با مجلس دهم، بررسی این برنامه حق طبیعی نمایندگان دور بعد است.

اقتصاد ایران آنلاین- در روزهای گذشته، گزارش نهایی کمیسیون تلفیق از بررسی برنامه ششم توسعه منتشر شده است. گزارشی که نشان می‌دهد نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه ششم را زیر و زبر کرده‌اند. 24 ماده از لایحه پیشنهادی با برخی از تغییرات تایید و در مقابل 88 پیشنهاد الحاقی به برنامه توسعه ششم اضافه شده است.

 
به گزارش اقتصاد نیوز، محمدباقر نوبخت پیش از آن اعلام کرده بود که هنوز تغییرات برنامه را ندیده، اما احتمال استرداد برنامه و بررسی آن در مجلس دهم وجود دارد. امروز اما محمد خدابخشی، منتخب مردم الیگودرز در مجلس دهم از نامه 104 نفر از منتخبان مجلس دهم به رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی برای به تعویق انداختن بررسی برنامه ششم خبر داد.

 
وی گفته به نظر منتخبان مجلس دهم این لایحه باید در دوره جدید پارلمان مورد بررسی قرار بگیرد.

 
در همین حال، محمد باقر نوبخت هم روز يكشنبه در همايش فرآيند قانون گذاري – الزامات و راهكارها در جمع منتخبان مجلس دهم اعلام کرد بررسي برنامه ششم توسعه، حق طبيعي نمايندگان مجلس دهم است.

 
به گفته نوبخت نمايندگان مجلس دهم به دليل آن كه چهار سال از پنج سال اجراي برنامه ششم توسعه را در مجلس شوراي اسلامي حضور دارند، شايد حق طبيعي آنان است كه اين لايحه را بررسي كنند. برای همین اين‌گونه احساس مي‌شود كه به احتمال زياد نمايندگان مجلس دهم برنامه ششم توسعه را رسيدگي مي‌كنند.

 
پیش از این هم غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار به تعویق افتادن بررسی برنامه ششم شده و اعلام کرده بود: بدون هیچ جهت‌گیری سیاسی به لحاظ کارشناسی و تجربی بهتر است که کار بررسی این برنامه را مجلس دهم بر عهده بگیرد و نه مجلس نهم.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا