معدن و صنایع معدنی یک پنجم صادرات غیرنفتی را در اختیار گرفت

معدن و صنایع معدنی یک پنجم صادرات غیرنفتی را در اختیار گرفت

گروه معادن - بیش از یک پنجم ارزش کل صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی بود.

به گزارش ماین نیوز، حجم تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی در سال 94 در مجموع به 11.5 میلیارد دلار رسید که 7.05 میلیارد دلار صادرات و 4.44 میلیارد دلار مربوط به واردات بود.

سهم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات غیرنفتی کشور در سال 94 به 21.6 درصد رسید و این در حالی بود که سهم آن از واردات 11.1 درصد بود.
38 درصد از کل صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال 94 مربوط به زنجیره فولاد و محصولات پایین دستی آن بود. همچنین سهم زنجیره سیمان 10.4 درصد، مس و محصولات پایین دستی 4.1 درصد و زنجیره آلومینیوم و محصولات نیز سهم 3.2درصدی در اختیار داشتند.
کشورهای هدف صادرات نیز در سال گذشته به ترتیب عراق، چین، هند، ایتالیا و امارات متحده عربی بودند که عراق با 18.3 درصد بیشترین سهم و کشورهای چین و هند به ترتیب با 15 و 14 در رتبه های بعدی قرار داشتند.
سهم واردات از تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی در سال 94 برابر با 4.44 میلیارد دلار بود که زنجیره فولاد و محصولات پایین دستی مرتبط، 68درصدی از این رقم را به خود اختصاص داد و سایر معادن و صنایع معدنی 11 درصد، زنجیره آلومینیوم و محصولات 7.77 درصد، انواع فروآلیاژها 2.96درصد سهم از واردات این حوزه را در اختیار گرفتند.
بیشترین واردات به ترتیب از چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره ، هند و ترکیه بود. چین با 33 درصد، امارات 20 درصد و جمهوری کره با 14 درصد رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا