برآوردهای اولیه از قیمت "چکاپا" / سهمیه و نقدینگی احتمالی آنلاینی ها

برآوردهای اولیه از قیمت

در آستانه عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت کاغذ پارس در روزجاری، برخی فعالان قیمت مناسب هر سهم این شرکت فرابورسی و سهمیه و نقدینگی احتمالی معامله گران آنلاین را برآورد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تا ساعاتی دیگر 10 درصد سهام شرکت کاغذ پارس در فرابورس عرضه می شود تا اولین عرضه اولیه سال 95 و ورود نخستین شرکت جدید انجام شود.

در این عرضه که از سوی کارگزاری مفید انجام می شود، قرار است 131 میلیون و 559 هزار و 600 سهم  "چکاپا" در بازار عادی فرابورس واگذار شود که شامل 79 میلیون سهم برای عرضه از طریق کارگزاران و 52 میلیون و 559 هزار و 600 سهم برای معامله گران آنلاین است.

سهمیه هر ایستگاه کارگزاری با تمام شعب 790 هزار سهم تعیین شده و سهمیه معامله گران آنلاین نیز بعد از کشف قیمت مشخص خواهد شد. همچنین صندوق های سرمایه گذاری هم سهمیه ایی از این عرضه نخواهند داشت.

در این میان برخی فعالان با توجه به وضعیت مالی و عملیاتی کاغذ پارس و سود 238 ریالی هر سهم سال مالی 30 آبان سال جاری ، حداکثر قیمت مناسب هر سهم این شرکت را حدود 190 تومان برآورد کرده اند. اما گروهی دیگر با توجه به شرایط فعلی بازار، تجربه عرضه های اولیه سال گذشته و صنعت کاغذ ، آینده مبهم بازار سرمایه و... ، معتقدند قیمت مناسب هر سهم آن بین 150 تا 165 باید باشد تا انگیزه ایی خرید و رشد روزهای آن تضمین شود.

به عقیده این گروه ، با برآورد میانگین قیمتی 155 تومانی هر سهم "چکاپا"، سهمیه هر کد آنلاین احتمالا" بین 1500 تا حداکثر 2500 سهم خواهد بود که در این صورت  هر معامله گر آنلاین به نقدینگی 232 تا 387 هزار تومانی نیاز خواهد داشت.

در حالی این برآوردها نظر برخی فعالان است که باید دید محمد جواد مقدم مالک 99 درصدی سهام این شرکت که مهرماه 92 اقدام به خرید آن به ارزش 77 میلیارد تومان کرده چه برنامه ایی برای قیمت گذاری سهام دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا