هاشمی: استان تهران در زمینه احیای واحدهای تولیدی رتبه نخست كشور را داراست

هاشمی: استان تهران در زمینه احیای واحدهای تولیدی رتبه نخست كشور را داراست

استاندار تهران یكی از مصادیق مهم تحقق شعار سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را كمك به احیا و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال دانست و گفت: استان تهران در سال 94 رتبه نخست كمك به احیای واحدهای تولیدی در كشور را از آن خود كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدحسین هاشمی عصر شنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این ستاد تلاش می شود تا واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان، با ظرفیت اسمی و واقعی خود فعالیت كنند.
وی تصریح كرد: این اقدام مهم باعث می شود بدون انجام سرمایه گذاری جدید، ظرفیت واحدهای تولیدی استان تهران به مقدار واقعی خود افزایش یابد.
هاشمی با بیان اینكه وضعیت واحدهای تولیدی مطرح شده در این نشست پیشتر از سوی كارگروه های زیرمجموعه ستاد تسهیل تولید استان تهران بررسی می شود اظهار كرد: در جلسه این ستاد، پرونده واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان تهران با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله بیمه و بانك ها بررسی و برای آن ها تصمیم گیری می شود.
وی روند فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران را مثبت ارزیابی كرد و گفت: در سال گذشته شمار زیادی از واحدهای صنعتی استان تهران با تصمیمات این ستاد احیا و به چرخه تولید بازگشتند.
استاندار تهران یادآور شد: با فعالیت این ستاد، واحدهای صنعتی دارای مشكل نیز از معضلات پیچیده ای كه ماه ها گرفتار رسیدگی برای رفع آنها بودند، خارج شدند.
هاشمی با اشاره به اینكه نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران هردو هفته یكبار برگزار می شود، خاطرنشان كرد: در این جلسات علاوه بر حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و بانك های دولتی و خصوصی، از كارشناسان بخش خصوصی همچون فعالان خانه صنعت و معدن نیز برای كمك به ستاد دعوت می شود.
وی بر استفاده از توان كامل بخش دولتی و خصوصی برای احیای واحدهای تولیدی استان تهران تاكید كرد و افزود: رویكرد و نگاه كلان مدیریت ارشد اجرایی استان در این ستاد، حل مشكلات واحدهای تولیدی است.
استاندار تهران ابراز امیدواری كرد كه با ادامه فعالیت ستاد تسهیل تولید، آمار خوبی از روند احیا واحدهای تولیدی استان ارائه شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا