42 درصد از حجم معاملات هفتگی بورس تهران در اختیار صنعت خودرو

42 درصد از حجم معاملات هفتگی بورس تهران در اختیار صنعت خودرو

تهران- ایرنا- حجم و ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب 16 و 28 درصد افزایش یافت كه صنعت خودرو و ساخت قطعات 42 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

برپایه گزارش هفتگی بررسی بازارها كه به بررسی عملكرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سكه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته منتهی به پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1395 (نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه) حجم و ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب 16 و 28 درصد افزایش یافت.
صنعت خودرو و ساخت قطعات 42 درصد از حجم معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داد كه بر این اساس پیشتاز معاملات بورس اوراق بهادار تهران بوده است. هفته گذشته، شاخص كل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران نیم درصد كاهش و شاخص كل (هم وزن) 9 دهم درصد افزایش داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران نیم درصد كاهش داشته است. در مدت مشابه قیمت سكه بهار آزادی نیم درصد، قیمت دلار مبادله ای یك دهم درصد و قیمت یورو مبادله ای 1.7 درصد افزایش داشته است.
براین اساس، در هفته منتهی به پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1395، صنعت «محصولات كاغذی» با بازدهی مثبت 22.9 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «ابزارپزشكی، اپتیكی و اندازه‌گیری» با كاهش 8.5 درصدی، بیشترین افت را تجربه كرد.
هفته گذشته در میان شركت ها، «رینگ ‌سازی ‌مشهد» با 33.1 درصد مثبت و «سایپا آذین‌» با 13.1 درصد منفی، به ترتیب بیشترین و كمترین بازدهی را داشته اند.
طبق این گزارش، در هفته گذشته، ارزش خالص دارایی (NAV) همه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران كاهش یافت و در این میان، صندوق سپهر اندیشه نوین با نیم درصد كاهش، كمترین افت را داشت.
در مدت مشابه در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات قیمت، صندوق «پاداش سهامداری توسعه» با رشد چهار صدم درصدی بیشترین افزایش قیمت را از آن خود كرده است و سه صندوق دیگر با كاهش قیمت مواجه بوده اند.
برپایه گزارش یاد شده، در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تاكنون، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد 1.6 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با افت 4.4 درصدی، كمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.
در 30 روز منتهی به پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1395 و در بازارهای جهانی، قیمت همه فلزات اساسی با رشد همراه بوده و در این میان نقره با 16 درصد رشد، پیشتاز بوده است.
در مدت مشابه، قیمت انواع نفت نیز با افزایش قیمت همراه بوده و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اوپك به ترتیب 23، 18 و 21 درصد افزایش پیدا كرده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا