اشرف سمنانی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

افتتاح رسمی سه پروژه میدکو در سه‌شنبه هفته جاری

افتتاح رسمی سه پروژه میدکو در سه‌شنبه هفته جاری

گروه صنایع معدنی >فولاد - مشاور مدیرعامل شركت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (میدکو) از افتتاح رسمی سه پروژه این شرکت در سه‌شنبه هفته جاری با حضور مقامات ارشد کشور خبر داد.

رضا اشرف سمنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز توضیح داد: این سه پروژه شامل کارخانه تولید لوله‌های مسی شهربابک به ظرفیت تولید 12 هزار تن در سال، کارخانه شماره 2 (توسعه) کنسانتره‌سازی زرند به ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال و کارخانه گندله‎سازی زرند به ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن در سال هستند.

او با بیان اینکه در احداث کارخانه تولید لوله‌های مسی شهربابک از تجهیزات روز دنیا و مربوط به کشورهای اتریشی و آلمان استفاده شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه فراوری سنگ آهن تاکنون چهار کارخانه کنسانتره‌سازی و یک کارخانه گندله‌سازی توسط میدکو احداث شده و بهره‌برداری رسیده‌اند. ضمن اینکه دو کارخانه گندله‌سازی دیگر نیز ظرف ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

آنطور که در سایت میدکو اعلام شده با راه‌اندازی این سه کارخانه برای حدود 800 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد. براین اساس اشتغالزایی کارخانه تولید لوله‌های مسی 100 نفر، کارخانه کنسانتره‌سازی 300 نفر و کارخانه گندله‌سازی 400 نفر اعلام شده است.

پیشتر علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز اعلام کرده بود: هدف‌گذاری میدکو تولید 4.2 میلیون تن فولاد، 7.5 میلیون تن گندله، 8 میلیون تن کنسانتره، 800 هزار تن کک متالورژی، 1.1 کنسانتره زغال، 24 هزار تن فروسیلیس، 400 هزار تن آهک و دولومیت، 50 هزار تن مس کاتد و 12 هزار تن لوله مسی به همراه یک نیروگاه 500 مگاواتی است که کلیه این پروژه‌ها قرار است تا سال 1397 به بهره‌برداری برسند. ضمن اینکه بخشی از این پروژه‌ها نیز تاکنون به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال احداث هستند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا