گزارش روز؛

ابهام؛ گره این روزهای بازار

ابهام؛ گره این روزهای بازار

ابهام در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها که اخیراً بر اساس قانون جدید مشمول مالیات شد و همچنین عدم شفافیت در خصوص شرکت هایی که از این محل خواهان افزایش سرمایه هستند و اظهارات ضد و نقیض مسئولین شرکت ها در این رابطه و وضعیت عدم ثبات در بازارهای جهانی و برخی مسائل اقتصادی و سیاسی باعث شده تا بازار بورس تهران، این روزها با وضعیت عدم اطمینان روبرو باشد.

 

 

 

بازار کار خود را متعادل آغاز کرد، در ادامه با ایجاد جو منفی در گروه خودروسازی، با ریزش روبرو شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابهام در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها که اخیراً بر اساس قانون جدید مشمول مالیات شد و همچنین عدم شفافیت در خصوص شرکت هایی که از این محل خواهان افزایش سرمایه هستند و اظهارات ضد و نقیض مسئولین شرکت ها در این رابطه و وضعیت عدم ثبات در بازارهای جهانی و برخی مسائل اقتصادی و سیاسی باعث شده تا بازار بورس تهران، این روزها با وضعیت عدم اطمینان روبرو باشد.

 در گروه رایانه نمادهای سیستم و مفاخر با افزایش تقاضا سهامداران حقیقی خود با معاملات مثبت مواجه شدند . معاملات این گروه بطور کلی بصورت منفی دنبال شد.

در گروه خدمات فنی مهندسی که دو نماد رتکو و رمپنا در آن مورد داد و ستد قرار می گیرد و این دو نماد امروز برخلاف هم حرکت کرده بطوری که رتکو با کاهش قیمت بکار خود پایان داد.

گروه انبوه سازی روز منفی را پشت سر گذاشت بطوریکه نمادهای ثفارس، ثنوسا، ثاژن و وتوس در درصدهای منفی کامل معامله شدند. ثتران، ثشاهد، ثمسکن و ثشرق متعادل منفی معامله شدند. بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای ثشاهد و ثتران بود.

بیمه ای ها اکثرا متعادل و منفی دادوستد شدند، در این بین نماد دانا با افزایش تقاضا مواجه شده و به صف خرید رسید.

در گروه سرمایه گذاریها، سرمایه‌گذاری‌ بهمن در قیمت ۱,۵۷۶ ریال بیش از ۲ میلیون نیز صف خرید داشت.

گروه محصولات پتروشیمی معاملات را به صورت متعادل و منفی آغاز کردند ولی رفته رفته بر شدت عرضه ها اضافه شد. نمادهای جم، فارس، شیراز، پترول، وپترو در درصدهای منفی معامله شدند. شاراک، شپترو، مارون متعادل بودند. طی معاملات امروز دو بلوک به ارزش تقریبی 4 میلیارد نیز در نمادهای فارس 2 و پارسان 2 انجام شد. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به پتروشیمی خراسان، کربن ایران و پارسان بود.

نمادهای گروه بانکی به استثنا بانک کارآفرین، پست بانک ایران و بانک شهر همگی در حاشیه منفی دادوستد شدند. بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به بانک صادرات بود. صف خرید وپست نیز در قیمت ۲۳۴ تومان عرضه شد .

در گروه خودرویی شاهد معاملات منفی در اکثر نمادهای این گروه  بودیم. خبهمن، خاور، خودرو، خدیزل، خرینگ، خچرخش، خنصیر، خزایما، خپارس، خکاوه، خساپا و خکار منفی داد و ستد شدند. نمادهای خاهن ، خمحور ، خریخت ، خزر و خپویش در این گروه با صف خرید همراه شدند . نماد خمهر هم پس از صف خرید متوالی چند روز اخیر ، معاملاتی منفی  را تجربه کرد.

در گروه فرآورده های نفتی شاهد معاملات منفی در اکثر نمادهای این گروه بودیم تنها دو نماد شنفت و شپنا با افزایش اندکی همراه بودند.

نمادهای گروه قند و شکر که با تغییر جهت بازار با افزایش اندکی مواجه شد. نماد های قشهد، قثابت، قصفها، قشکر و قلرست با افزایش قیمت روبرو شدند در حالی که بیشترین حجم معاملات در این صنعت متعلق به نماد قثابت بود.

در گروه محصولات غذایی، نمادهای غمینو، غچین، غدشت و غگل بر خلاف دیگر نمادهای هم گروهی خود با صف خرید و رشد قمیتی همراه شدند. در این گروه نیز غشاذر در قیمت ۱۳۸ تومان در حاشیه صفر تابلو بازگشایی شد.

در گروه سیمانی شاهد معاملات منفی در همه نمادهای این گروه بودیم. سیلام، سفار ، ستران و سپاها در حاشیه 5 درصد منفی به کار خود پایان دادند.

درگروه محصولات کاغذی 10 درصد سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس (سهامی عام) طی معاملات فردا برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد "چکاپا" عرضه می شود.

این سهم در حالی فردا برای فروش روی میز می رود که از کل 79 میلیون سهم قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت، حدود 52.5 میلیون سهم به عنوان سهمیه کاربران آنلاین در نظر گرفته شده و محدودیت خرید 790 هزار سهمی برای هر کارگزاری به همراه تمامی شعب آن اعمال می شود.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۶۰۹ واحد افت در رقم ۷۷,۴۲۳ واحدی متوقف شد . حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۸۶۶ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۲۰۲ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۳۶ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۲ واحد افت در رقم ۷۹۶ واحدی متوقف شد . حجم معاملات فرابورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۳۳ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۴۳.۳ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین اثر منفی بر افت شاخص نیز توسط نمادهای وبملت ، فارس ، خودرو ، خساپا ، وامید ، وبصادر رقم خورد . در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و ساخت قطعات ، فلزات اساسی و بانکها و موسسات اعتباری به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا