زمان قطعی نخستین عرضه اولیه سال ۹۵ مشخص شد/ کلیات عرضه ۱۰درصد"چکاپا"

زمان قطعی نخستین عرضه اولیه سال ۹۵ مشخص شد/ کلیات عرضه ۱۰درصد

با درج نماد شرکت کاغذ پارس در بازار عادی فرابورس، زمان قطعی عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام این شرکت ۱۳۱ میلیارد تومانی و نخستین شرکت جدید سال ۹۵ مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درج نماد شرکت کاغذ پارس که 5 اردیبهشت ماه در بازار عادی فرابورس انجام شد و برگزاری جلسه معارفه سه شنبه گذشته، زمان قطعی عرضه اولیه 10 درصد سهام این شرکت 131 میلیارد تومانی مشخص شد تا نخستین شرکت جدید سال 95 وارد بازار سهام شود.

به این ترتیب روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه 131 میلیون و 559 هزار و 600 سهم " "چکاپا" برای عموم عرضه می شود که شامل 79 میلیون سهم برای عرضه از طریق کارگزاران و 52 میلیون و 559 هزار و 600 سهم برای معامله گران آنلاین است.

سهمیه هر ایستگاه کارگزاری با تمام شعب 790 هزار سهم تعیین شده و سهمیه معامله گران آنلاین نیز بعد از کشف قیمت مشخص خواهد شد. همچنین صندوق های سرمایه گذاری هم سهمیه ایی از این عرضه نخواهند داشت.

براساس این گزارش، این شرکت با سال مالی 30 آبان، به عنوان شصت و نهمین شرکت در گروه محصولات کاغذی و در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده و مدیران آن اولین سود هر سهم سال مالی 30 آبان جاری را 238 ریال پیش بینی کرده اند.

کاغذ پارس از سال 1346 در هفت تپه شوش ( واقع در استان خوزستان) توسط بانک صنعت و معدن، بانک اعتبارات صنعتی، موسسه CIF وابسته به بانک جهانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی تاسیس شد و از سال 57 به بانک صنعت و معدن و سپس دو زیر مجموعه این بانک یعنی سرمایه گذاری صنعت و معدن و آتیه دماوند منتقل شد.

سپس 9 مهر 92 این شرکت که تنها واحد تولید‌کننده کاغذ چاپ و تحریر از باگاس (تفاله نیشکر) در ایران بشمار می رود توسط شخصی به نام محمد جواد مقدم به ارزش 77 میلیارد تومان خریداری شد.

مقدم رئیس هیات مدیره این شرکت با مدرک دیپلم بوده و سال‌ها در صنعت پلیمر و پتروشیمی قم فعالیت داشته و به عنوان کارآفرین برتر و صادرکننده نمونه کشوری شناخته شده است. وی دارای سوابق رئیس هیات مدیره در شرکت های الیاف گلریز قم، گلریز پلیمر قم و گلریز صنعت شوشتر است. احمد مقدم نیز مدیرعامل کاغذ پارس است. 

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا