معاون زنگنه به مهر اعلام کرد:

آغاز فروش نفت ایران به ایتالیا/ «ساراس» اولین مشتری نفت شد

آغاز فروش نفت ایران به ایتالیا/ «ساراس» اولین مشتری نفت شد

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت به پالایشگاه ساراس ایتالیا، اعلام کرد: به زودی فروش نفت به شرکت انی ایتالیا هم از سرگرفته می‌شود.

رکن‌الدین جوادی در گفتگو با مهر با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت خام بین شرکت ملی نفت ایران و «ساراس» ایتالیا، گفت: حجم این قرارداد فروش روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار بشکه نفت خام به این شرکت ایتالیایی فروخته می‌شود، تصیح کرد: پیش بینی می‌شود به زودی حجم صادرات تا سقف ۶۵ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص امضای قرارداد فروش نفت خام به شرکت انی ایتالیا، اظهار داشت: مذاکرات با انی در حال انجام است و توافق نهایی به زودی انجام می شود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در صورت توافق امکان فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام به شرکت انی ایتالیا وجود دارد.

در همین حال، سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران روز گذشته در جمع خبرنگاران حجم فعلی صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران را روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی عنوان کرد و افزود: هم اکنون روزانه فقط دو میلیون بشکه نفت خام صادر می کنیم که تا پند هفته آینده حجم فروش به دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

بیژن زنگنه وزیر نفت بهمن ماه سال گذشته از امضای قرارداد فروش نفت خام ایران به ایتالیا در اواسط سال‌جاری در تهران خبر داده و گفته بود: علاوه بر امضای قرارداد فروش نفت، تفاهم نامه دیگری با شرکت انی ایتالیا به منظور توسعه یک میدان نفتی (فاز سوم میدان نفتی دارخوین) امضا خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا