یک کارشناس بازار سرمایه توصیه کرد؛

وضعیت کوتاه مدت بازار را از بلند مدت جدا کنید

وضعیت کوتاه مدت بازار را از بلند مدت جدا کنید

براساس پیش بینی ها شاخص کل در این هفته روند مثبتی را سپری نخواهد کرد اما به طور کامل منفی هم نخواهد بود و سهام شرکت های تولید کننده مواد اولیه رشد قیمت را تجربه خواهند کرد اما مابقی سهام به احتمال زیاد با رشد زیادی همراه نمی شوند.

 

برای پیش بینی آینده بازار سرمایه و روند حرکت شاخص ها باید مسیر متغیرهای بازار سهام را در دو دوره کوتاه و بلند مدت مورد بررسی قرار داد.

حسام الدین جعفری – کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در خصوص روند بازار سهام با اشاره به افت بازار در روزهای اخیر و حرکت کند قیمت ها و شاخص ها گفت: در بررسی وضعیت بازار سهام دو نگاه متفاوت وجود دارد.

به گفته وی زمانی که بازار در دوره کوتاه مدت رشد پرسرعتی را ثبت می کند، استراحت و توقف این رشد دور از انتظار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه شرایط بازار را برای بلند مدت این گونه ارزیابی کرد: بازار سرمایه به دو دلیل داخلی و خارجی در آینده چشم انداز روشنی دارد.

جعفری درباره دلایل داخلی رشد بازار گفت: با اجرای برجام و رفع تحریم های بین المللی بسیاری از مشکلات اقتصادی و تولید حل شده یا در حال برطرف شدن است به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که از این به بعد شرکت ها در شرایط بهتری اقدام به تولید و فروش خواهند کرد و با رشد حاشیه سود مواجه می شوند.

وی دومین دلیل را عوامل خارجی و بین المللی دانست و گفت: احتمال افزایش قیمت مواد اولیه مانند نفت و فلزات اساسی و منابع معدنی امثال آنها در بازارهای بین المللی وجود دارد که این موضوع نیز در کنار بهبود شرایط داخلی به رشد بازار کمک می کند.

وی بازه های زمانی سرمایه گذاری بلند مدت را 3 ماهه، 6 ماهه و 12 ماهه دانست و افزود: به طور قطع در این دوره ها بازار سرمایه بازدهی مثبتی خواهد داشت.

جعفری درباره سهامداری با نگاه کوتاه مدت نیز گفت: سرمایه گذاری کوتاه مدت شامل خرید و فروش سهام در دوره های کمتر از یک ماه می شود که در این مدت امکان دارد بازار رشد قابل توجهی نداشته باشد و بیشتر در حالت استراحت و اصلاح قرار بگیرد.

وی سرمایه گذاری با نگاه بلند مدت را به سهامداران توصیه کرد و افزود: در حال حاضر بازار سهام درگیر شایعات و افت و خیزهای سهام خودرویی است و این گروه که از ماه های پایانی سال گذشته لیدری بازار را در اختیار گرفتند و رشد پر سرعتی داشتند این روزها در حال اصلاح قیمتی هستند و به نوعی می توان گفت سایه افت این گروه بر سر بازار افتاده و باعث منفی شدن فضای بازار سهام شده است.

جعفری در ادامه گفت: تا چند وقت گذشته گروه خودرویی رشد عادی داشتند اما در حال حاضر به دلیل خبر اخذ مالیات از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، که در سال 95 تصویب شده، افزایش سرمایه این گروه تا حدودی دچار چالش شده است.

جعفری پیش بینی خود را از روند بورس در هفته جاری اینگونه بیان کرد: به نظر من در هفته جاری سهام شرکت های تولید کننده  مواد اولیه رشد قیمت را تجربه خواهند کرد اما مابقی سهام  به احتمال زیاد با رشد زیادی همراه نمی شوند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها شاخص کل در این هفته روند مثبتی را سپری نخواهد کرد اما به طور کامل منفی هم نخواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا