سهم 40 درصدی محصولات شیمیایی در معاملات هفتگی فرابورس ایران

سهم 40 درصدی محصولات شیمیایی در معاملات هفتگی فرابورس ایران

بازار سوم در هفته‌ای که گذشت میزبان دو پذیره‌نویسی بود که یکی مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس بود و دیگری اوراق اجاره جوپار که با استقبال بی سابقه متقاضیان روبرو شد به طوری که حجم تقاضا بیش از 15 برابر میزان اوراق عرضه شده بود.

 

طی هفته گذشته ضمن انجام دو پذیره‌نویسی در بازار فرابورس، بیشترین ارزش معاملات بازار سهام به میزان 40 درصد متعلق به گروه محصولات شیمیایی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، در 5 روز معاملاتی منتهی به نیمه اردیبهشت ماه، یک میلیارد و 511 میلیون ورقه بهادار در فرابورس داد و ستد شد که ارزش آن بالغ بر 9 هزار و 904 میلیارد ریال بود و این وضعیت در قیاس با هفته پیشین، رشد 5 درصدی حجم و افت 15 درصدی ارزش معاملات را نشان می‌دهد.

در عین حال در بازار اول حجم و ارزش معاملات بیش از 50 درصد کاهش یافت و 167 میلیون ورقه بهادار به ارزش 334 میلیارد ریال مبادله شد. در بازار دوم هم حجم و ارزش معاملات با کمی کاهش همراه شد به طوری که 563 میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل یک هزار و 894 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بازار سوم در هفته‌ای که گذشت میزبان دو پذیره‌نویسی بود که یکی مربوط به   صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس بود و دیگری اوراق اجاره جوپار که با استقبال بی سابقه متقاضیان روبرو شد به طوری که حجم تقاضا بیش از 15 برابر میزان اوراق عرضه شده بود.

این گزارش حاکی است، در مدت یاد شده حجم معاملات در بازار پایه با رشد 61 درصدی به 719 میلیون ورقه بهادار رسید و ارزش این معاملات با 428 درصد افزایش معادل 2 هزار و 462 میلیارد ریال شد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز 57 میلیون اوراق بهادار به ارزش 4 هزار و 644 میلیارد ریال داد و ستد شد که از این میزان 52 میلیون ورقه مربوط به ETFها بود و در مقایسه با هفته قبل 20 درصد افزایش داشت.

در هفته‌ای که گذشت، بیشترین حجم معاملات روزانه به میزان 369 میلیون ورقه در روز دوشنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 2 هزار و 970 میلیارد ریال در روز شنبه به ثبت رسید.      

همچنین، بر خلاف آیفکس که در روز چهارشنبه با 3.7 واحد افت نسبت به هفته قبل عدد 799 واحد را نشان داد، ارزش بازار فرابورس 3 هزار و 943 میلیارد ریال افزایش یافت و به عدد 949 هزار و 341 میلیارد ریال رسید.           

در هفته هفتم سال 1395، گروه فلزات اساسی با معاملاتی به ارزش یک هزار و 733 میلیارد ریال توانست 40 درصد از معاملات بازار سهام فرابورس را در اختیار بگیرد و 2 گروه بعدی یعنی فلزات اساسی و عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به ترتیب سهم 20 و 6 درصدی از معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا