در اجلاس بررسی ظرفیت های بالقوه مهاجران لبنانی با حضور ایران

وزیرخارجه لبنان:با مقاومت از لبنان درمقابل اسرائیل و تروریسم حفاظت می كنیم

وزیرخارجه لبنان:با مقاومت از لبنان درمقابل اسرائیل و تروریسم حفاظت می كنیم

بیروت – « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در مراسم افتتاح سومین اجلاس « بررسی ظرفیت های بالقوه مهاجران لبنانی مقیم خارج كشور» تاكید كرد كه با مقاومت و مبارزه از لبنان در مقابل اسرائیل و تروریسم حمایت و حفاظت می كنیم.

در این اجلاس دو روزه كه صبح پنجشنبه در بیروت آغاز بكار كرد، هیاتی اقتصادی تجاری از جمهوری اسلامی ایران به ریاست « مجتبی خسروتاج» قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران شركت دارد.
وزیر خارجه لبنان با تاكید به اینكه « لبنان سرزمین پیروزی در مقابل متجاوزان است »، این سوال را مطرح كرد كه « آیا می دانید چگونه در این سرزمین كوچك دویست آواره درهر كیلومتر مربع كه بالاترین نرخ در سطح جهان است، زندگی می كند اما فرونپاشیده است؟»
وی افزود: آیا می توان درك كرد كه چرا لبنان با وجود این همه مشكلات حتی یك آواره و پناهنده نداشته است؟
در لبنان با حدود ده هزار كیلومتر مربع و حدود چهارمیلیون شهروند مقیم ، حدود یك و نیم میلیون آواره سوری و حدود نیم میلیون آواره فلسطینی در اردوگاه ها زندگی می كنند.
جبران باسیل با بیان این كه « امروز عملیات اجرای قانون اعطای شناسنامه و بازگرداندن هویت لبنانی به همه لبنانی های مهاجرمقیم خارج از كشور را اعلام می كنم»، خاطرنشان كرد: ما در وزارتخارجه لبنان از لبنان و مردم آن در سراسر جهان دفاع می كنیم تا بتوانیم كشور و كیان خود را حفظ نمائیم.
وزیر خارجه لبنان تاكید كرد كه ما با مقاومت در مقابل اسرائیل و مبارزه با تروریسم و جلوگیری از اقامت دائم آوارگان سوری و فروش خاك كشور از لبنان حمایت و حفاظت می كنیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا