خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا منتفی است

خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا منتفی است

یک مقام مسئول در بورس کالا با اشاره به نامه بلندبالای نعمت‌زاده به دفتر رهبری مبنی بر خروج محصولات پتروشیمی از این بازار، گفت: این نامه در پاسخ به رونوشت نامه مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صنایع پائین دستی پتروشیمی و یک هفته پیش از اظهار نظر رسمی سخنگوی دولت نگاشته شده است.

 

علی پناهی ، معاون توسعه بازار و تحقیقات بورس کالا با بیان اینکه موضوع خروج محصولات پتروشیمی از تالار نقره‌ای برای همیشه منتفی است، عنوان کرد: نامه ای که طی امروز از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت خطاب به دفتر رهبری در رسانه ها منتشر شده در تاریخ 30 مهر ماه 94 و در پاسخ به رونوشت نامه مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پائین دستی پتروشیمی بوده است.
وی افزود: این نامه یک هفته قبل از اعلام موضع رسمی دولت مبنی بر تداوم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا از سوی نوبخت سخنگوی هیات دولت توسط مهندس نعمت زاده نگارش شده و این شائبه را ایجاد می کند که شاید در ازای بی نتیجه ماندن تلاش های وزیر صنعت از بابت اخذ نظر مثبت دولت برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا از مراجع دیگری این اقدام پیگیری شده است.
مسعود میرزایی برزی در تاریخ 10 تیرماه امسال نامه‌ای با موضوع درخواست خودداری از خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا به رییس جمهور می نویسد که رونوشت آن علاوه بر دفتر ریاست جمهوری به دفتر رهبری ،مجمع تشخیص مصلت نظام و سایر نهادهای قانونی و بالادستی ارسال می شود. (برای دیدن این نامه از اینجا وارد شوید)
پیرو این نامه در تاریخ 14 شهریور ماه امسال معاون بررسی نهاد رهبری خواستار ارایه نظرات و نتایج بررسی تخصصی وزیر صنعت را خواستار می شود که در ادامه در تاریخ 30 مهر ماه امسال نعمت زاده در نامه ای در 10 بند نظرات خود را ارایه می دهد.
این در حالی است که پس از گذشت چند روز با اعلام موضع دولت از سوی نوبخت مبنی بر تداوم حضور پتروشیمی ها در بورس کالا به همه حرف و حدیث های صورت گرفته در این زمینه پایان داده می شود.
صبح امروز خبرگزاری فارس نامه ای منتسب به وزیر صنعت ، معدن و تجارت منتشر کرده که طی آن نعمت زاده در 10 بند دلایل خود مبنی بر مخیر بودن معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا را خطاب به معاون بررسی دفتر مقام معظم رهبری ارایه کرده بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا