ایران ۷۵ هزار تن LPG به پاکستان صادر می‌کند

ایران ۷۵ هزار تن LPG به پاکستان صادر می‌کند

‌انجمن توزیع‌کنندگان LPG پاکستان با امضای تفاهمنامه‌‌ای با شرکت ملی نفت ایران برای واردات ۷۵ هزار تن ال‌پی‌جی در طول یک سال به توافق رسید.

 

عرفان کوکهر، مدیر انجمن توزیع کنندگان ال پی جی در پاکستان اعلام کرد این کشور هر ماه بیش از 6 هزار تن گاز ال پی جی از ایران وارد می‌کند.
کوکهر افزود: گاز ایران با قیمت محلی پاکستان در این کشور به فروش خواهد رسید و بخشی از نیازهای انرژی این کشور را برآورده می‌کند
به گزارش دنیا نیوز،‌ انجمن توزیع کننده گاز ال پی جی پاکستان با امضای تفاهمنامه‌‌ای با شرکت ملی نفت ایران برای واردات 75 هزار تن ال پی جی در طول یک سال به توافق رسید.
این تفاهمنامه اولین قرارداد تهران- اسلام‌آباد بعد از برداشته شدن تحریم‌های ایران است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش وزیر نفت پاکستان در مصاحبه با خبرنگار فارس  با رد خبرها درباره توقف طرح خط لوله صلح گفت: پاکستان دنبال تکمیل طرح واردات گاز از ایران است و مقامات این کشور رایزنی برای تکمیل هر چه زودتر این پروژه را ادامه می‌دهند.
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان همچنین گفت: مشکلات تکمیل خط لوله گاز صلح که طی چند سال گذشته بین ایران و پاکستان کلید خورده بود، حل شده است و این پروژه به زودی تکمیل می‌شود.
چندی پیش غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند تاکید کرد: امکان اجرای خط لوله انتقال گاز ایران، پاکستان و هند وجود ندارد؛ چرا که آمریکایی‌‌هادر صنعت LNG هند سرمایه‌گذاری کرده و اجازه احداث و ورود هیچگونه خط لوله‌ای را به هند نخواهد داد.
پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان در دوران آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان با امضا رسیده بود اما به بهانه تحریم‌های بین المللی علیه ایران اجرایی نشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا