معاون وزیر صنعت خبر داد:

اخطار معاونت معدنی به قزاق‌ها کارساز شد

اخطار معاونت معدنی به قزاق‌ها کارساز شد

گروه معادن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آخرین وضعیت معدن طلای ساری‌گونی ‌کردستان خبر داد و گفت: در همکاری معدنی با پیمانکاران خارجی دیگر محدودیتی نداریم.

به گزارش ماین نیوز، جعفر سرقینی با بیان اینکه اخطارهای معاونت معدنی به پیمانکار قزاق بالاخره کارساز شد، اظهار کرد: معدن طلای ساری‌گونی داشکسن کردستان برای افتتاح در حال آماده شدن است.

معاونت معدنی وزارت صنعت تصریح کرد: بالاخره اخطارهای وزارتخانه به دلیل تعلل‌ پیمانکار قزاقی در معدن طلای ساریگونی موثر واقع شد و آنها قرار است با سرعت بیشتری کار را پیش ببرند.

او با بیان اینکه به زودی این معدن در کرستان افتتاح خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها با افتتاح این معدن دو تن به ظرفیت طلای کشور افزوده خواهد کرد و در همکاری‌ با قزاق‌ها هیچ محدودیتی نداریم.

سرقینی افزود: ما برای همکاری با هیات قزاقی و کشورهای صاحب تکنولوژی هیچ محدودیتی نداریم و اگر پیمانکاران در معادن کشور عملکرد خوبی داشته باشند، پروانه‌های آنها مجددا تمدید خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار قزاقی کارخانه فرآوری در جوار معدن احداث کرده‌ و برای عملیات فرآوری برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام داده است.

او با بیان اینکه برای جذب سرمایه و ورود سرمایه‌گذاران خارجی هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: هر معدنی تا زمانی که در بهره‌برداری از آن تخلفی صورت نگیرد یا ذخیره‌اش به اتمام نرسیده در اختیار پیمانکار خواهد بود.

تا پیش از این تعلل شرکت قزاقستانی در بهره‌برداری از پروژه معدن طلای ساری‌گونی انتقاد شدید معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز برانگیخته بود و او حتی به خاطر این تعلل به شرکت قزاقستانی چندین بار اخطار داده بود. وعده‌ای که قزاق‌ها به ایرانی‌ها برای بهره‌برداری معدن طلای داشکسن در منطقه کردستان برای اولین بار داده بودند مبنی بر این بود که بهره‌برداری این معدن در شهریور ماه سال 92 آغاز شود که این امر اتفاق نیفتاد. قرار بر این بود که مرحله اولیه فرآوری طلای معدن ساری گونی داشکسن کردستان، ماه سپتامبر 2014 برابر با مهر ماه 1393 انجام شود اما انجام این پروژه در مهر ماه سال 93 هم اتفاق نیفتاد.

این در حالی است که کارشناسان بر این باور هستند که اگر فعالیت جدی و مستمری در زمینه بهره‌برداری و اکتشاف توسط بهره‌برداران در این معدن تا به حال صورت می‌گرفت، میزان ذخایر این معدن از ذخایر طلای زرشوران که به تازگی افتتاح شده بیشتر بود. با این حال چندی پیش هم شنیده شد که معدن طلای ساریگونی در آبان‌ماه افتتاح می‌شود با این حال باید دید در این چند روز باقی مانده از آبان‌ماه آیا این معدن افتتاح می‌شود؟
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا