تغییر ارزش دلاری تجارت خارجی کشور بر اساس آمار منتشره گمرک

تغییر ارزش دلاری تجارت خارجی کشور بر اساس آمار منتشره گمرک

تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور بر اساس آمار منتشره گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی (کشاورزی و شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معدن و صنعت) زمستان ۱۳۹۴ منتشر شد.

 

به نقل از مرکز آمار ایران، تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور بر اساس آمار منتشره گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی (کشاورزی و شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معدن و صنعت) زمستان ۱۳۹۴ منتشر شد.
تجارت خارجی در برگیرنده صادرات و واردات کالا و خدمات است. در مورد تجارت کالایی، بخش عمده آمار مربوط به آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.
آمار تجارت سایر کالاها که عمدتا مربوط به تجارت نفت و فرآورده‌های نفتی، تجارت برق و گاز و برخی قطعات و ماشین‌آلات هواپیما و کشتی است، توسط سازمان‌های متبوع (شرکت ملی نفت، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و شرکت‌های هواپیمایی و کشتیرانی) تهیه می‌شود.
این گزارش بر اساس آمار تجارت کالایی منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و در قالب طبقه‌بندی استاندارد بین‌المللی رشته فعالیت‌های اقتصادی ISIC,Rev3 تهیه شده است.
لازم به ذکر است که طبقه‌بندی انجام شده در این گزارش، منعکس کننده رشته فعالیت صادرکننده یا وارد کننده نیست، بلکه در خصوص واردات بیانگر رشته فعالیت تولیدکننده خارجی و درخصوص صادرات بیانگر رشته فعالیت تولیدکننده داخلی می‌باشد.
بخش کشاورزی و شکار و جنلگداری
ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در زمستان 1394 نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان 1393) از کاهش 51.61 درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل پاییز 1394) از افزایش معادل 17.05 درصد برخوردار است.
بخش شیلات
ارزش دلاری صادرات محصولات بخش ماهیگیری و پرورش آبزیان، در زمستان 1394، نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان 1393) و فصل گذشته (پاییز 1394) به ترتیب 80.73 و 81.27 درصد افزایش دارد.
این در حالی است که ارزش دلاری واردات محصولات در زمستان 1394 این بخش نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان 1393) 37.35 درصد کاهش و نسبت به فصل گذشته (پاییز 1394) معادل 62.71 درصد افزایش نشان می‌دهد.
بخش استخراج معدن
ارزش دلاری صادرات محصولات بخش استخراج معدن بجز نفت خام و گاز طبیعی، در زمستان 1394 نسبت به فصل مشابه سال قبل (فصل زمستان 1393) کاهشی معادل 30.89 درصد دارد. همچنین نسبت به فصل گذشته (فصل پاییز 1394) افزایش 22.83 درصدی را نشان می‌دهد.
ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل زمستان 1394 نسبت به فصل مشابه سال قبل (فصل زمستان 1393) از کاهش رشد 72.09 درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل پاییز 1394)، کاهش 29.6 درصدی را نشان می‌دهد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا