راه اندازی بازار آتی ارز در آینده ای نزدیک

راه اندازی بازار آتی ارز در آینده ای نزدیک

با توجه به وعده بانک مرکزی در خصوص تک نرخی شدن ارز در نیمه دوم امسال، رییس سازمان بورس نیز از راه اندازی بازار آتی ارز پس از تک نرخی شدن ارز خبر می دهد که به این ترتیب باید در انتظار آغاز به کار معاملات آتی ارز در نیمه دوم سال جاری باشیم.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته در حاشیه هشتمین كنفرانس بین المللی بازار سرمایه اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی بورس برای راه اندازی بورس آتی ارز اخذ شده و منتظر تك نرخی شدن ارز هستیم تا زمینه اجرای آن را فراهم كنیم.
محمد فطانت افزود: تك نرخی كردن ارز نیاز به فراهم كردن بسترها و انجام اصلاحاتی است كه پیگیری می شود.
وی درباره تعامل با سایر بورس های دنیا گفت: شرایط مثبتی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده زیرا بازار سرمایه در بسیاری كشورها وارد ركود شده اما بازار سرمایه ایران در حال رشد است.
وی اضافه كرد: اكنون در نظر داریم شرایط برای ارتباط و تعامل میان بورس ایران و بورس سایر كشورها را فراهم كنیم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: عضویت ایران در سازمان بین المللی كمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) كه به عنوان نهاد ارتباط دهنده بازارهای سرمایه كشورهای مختلف به یكدیگر فعالیت می كند، فرصت خوبی برای تعاملات بین المللی سرمایه ایران است.
وی به نشست هفته آینده سران این سازمان در پرو اشاره كرد و گفت: حضور ایران در این نشست فرصتی را برای برقراری ارتباط بازار سرمایه ایران با سایر بازارهای سرمایه را فراهم می كند.
فطانت ادامه داد: یكی از بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران استفاده از صكوك اسلامی است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا