معاون وزیر نفت:

بانك های آلمانی فعالیت در ایران را آغاز كردند/پوشش بیمه ای 5.5 میلیارد یورویی

بانك های آلمانی فعالیت در ایران را آغاز كردند/پوشش بیمه ای 5.5 میلیارد یورویی

تهران- ایرنا- معاون وزیر نفت گفت: هیات آلمانی اعلام كرد بانك های متوسط این كشور فعالیت های خود را در ایران آغاز كرده اند و این موضوع به تدریج زمینه را برای حضور سایر بانك های آلمانی در ایران فراهم می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، ركن الدین جوادی درباره مهمترین محورهای مذاكره با «اوه بك میر»، معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: شتاب بخشیدن به كارهای بانكی مهمترین محور مذاكره بوده است و از آنها خواسته شد با سرعت بیشتری مسائل بانكی و بیمه ای را حل كنند.
وی به علاقمندی شركتهای آلمانی برای حضور در ایران، افزود: سرعت بانك های آلمانی نسبت به صنایع این كشور عقب است و از آنها خواسته شد سرعت بانكهایشان برای همكاری با ایران متناسب با صنایعشان باشد.
مدیرعامل شركت ملی نفت ایران با تاكید بر تسریع روابط بانكی، لازمه توسعه صنعتی و تجاری را مسائل مالی دانست، ادامه داد: آنها نیز این موضوع را درك كرده اند و امیدوارند ظرف یك ماه آینده بحث بیمه را در سقف 5.5 میلیارد یورو حل كنند تا بتوانند همسو با توافق ها پوشش بیمه ای لازم را به صنایع و بانكهای خود برای تامین مالی، تجارت و سرمایه گذاری در ایران بدهند.
جوادی گفت: هیات آلمانی اعلام كرد بانك های متوسط آلمانی فعالیتهای خود را در ایران آغاز كرده اند و این موضوع به تدریج زمینه را برای حضور سایر بانكهای آلمانی در ایران فراهم می كند.
مدیرعامل شركت ملی نفت ایران افزود: انتظار ما این است سرعت بیشتری به این موضوع دهند.
وی درباره تفاهمنامه امضا شده با شركت زیمنس نیز گفت: بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران پیشتر در دیدار با مدیرعامل این شركت در زمینه ساخت داخل یك نوع توربین جدید و كمپرسور به توافق رسیده بود.
جوادی با بیان اینكه این یادداشت تفاهمی كه امضا شد دو محور دارد، ادامه داد: نخست، زمینه های حضور شركت زیمنس در ایران بررسی می شود و سپس قرار است نوسازی ماشین آلات دوار كهنه و سرمایه گذاری برای تامین ماشینهای دوار پروژه های جدید در بخش بالادست و خطوط انتقال نفت با هدف ساخت داخل انجام شود.
به گفته معاون وزیر نفت، قرار است در این زمینه شركت او تی سی و زیمنس یك شركت در ایران ثبت كنند و این شركت مسئول ساخت داخل این توربینهای جدید و توربو كمپرسورها باشد.
مدیرعامل شركت ملی نفت ایران درباره انتقال تجهیزات بلوكه شده پارس جنوبی به كشور، افزود: همه تجهیزات پارس جنوبی آزاد شده است، بخشی از آن وارد كشور شده و بخشی هنوز روی آب است.
ركن الدین جوادی مدیرعامل شركت ملی نفت ایران، «زیگفرید روسورم» مدیر فناوری زیمنس و سعید مهتدی مدیرعامل شركت توربوكمپرسور با هدف نوسازی ماشین آلات دوار موجود در مناطق عملیاتی، پالایشگاه ها و مراكز و ساخت توربین های با ظرفیت جدید، یادداشت تفاهم امضا كردند.
زیمنس پیش از تشدید تحریم ها، با صنعت نفت ایران همكاری گسترده ای داشت، اما در سال های تحریم ناچار به توقف همكاری با ایران شد.
این شركت، بلافاصله پس از اجرایی شدن برجام در دی ماه پارسال، همكاری با ایران را آغاز كرد و تجهیزاتی را كه توقیف شده بود به صنعت نفت ایران تحویل داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا