معاون وزیر نیرو:

ایران و كره جنوبی توان افزایش همكاری درصنعت برق راتا 10 میلیارد دلار دارند

ایران و كره جنوبی توان افزایش همكاری درصنعت برق راتا 10 میلیارد دلار دارند

تهران- ایرنا- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت، ظرفیت افزایش همكاری های دوجانبه صنعت برق ایران با صنعت برق كره جنوبی تا 10 میلیارد دلار در پنج سال آینده وجود دارد.

هوشنگ فلاحتیان روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: وزارت نیرو در نظر دارد تا در فضای جدید سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در پسابرجام، از شركت های سرمایه گذاری خارجی برای توسعه هر چه بیشتر صنعت برق كشور استفاده كند.
معاون وزیر نیرو تلاش دیگر این وزارتخانه را درگیر كردن بخش خصوصی كشور با پروژه های خارجی برای دستیابی به فناوری های جدید و رونق بخشیدن به فضای كسب و كار عنواه كرد.
فلاحتیان گفت: امروز برای سرمایه گذاری در زیرساخت های كشور با مشكلات مالی و كمبود منابع ارزی مواجه ایم و از سوی دیگر صنعت برق كشور با افزایش تقاضا مواجه است.
وی ساخت نیروگاه ها، خطوط و ایستگاه های جدید برق و به روز كردن لوازم اندازه گیری را در این شرایط جزو ضروریات كشور برشمرد و گفت: با كشورها و شركت های خارجی كه در این عرصه ها حاضر به حضور در بازار جمهوری اسلامی ایران باشند، همكاری می كنیم.
معاون وزیر نیرو به امضای یادداشت تفاهم همكاری با شركت كره ای «كپكو» در روز گذشته (سه شنبه) اشاره كرد و بیان داشت: این تفاهمنامه همكاری بین شركت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) در زمینه كاهش تلفات انرژی و هوشمندسازی شبكه‌های برق كشور به امضا رسید.
فلاحتیان تاكید كرد، دو كشور توان افزایش همكاری ها در صنعت برق را تا 10 میلیارد دلار در پنج سال آینده دارند.
وی در پایان خاطرنشان كرد: حضور نیروی انسانی تحصیلكرده و توانمند كشور در صنعت برق و برخورداری از دانش فنی روز جهان، امكان همكاری های مشترك با كشورهای صاحب نام این صنعت را بیش از گذشته فراهم كرده و در این زمینه، بویژه با تعریف پروژه های مشترك در كشورهای سوم می توان به افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی كشور، بهبود كیفیت خدمات و ارزآوری بیشتر دست یافت.
«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی به همراه هیات 236 نفره سیاسی و اقتصادی، عصر یكشنبه گذشته وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری كره جنوبی است كه از ایران دیدار می كند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه گذشته در مراسم استقبال رسمی همتای كره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و كره جنوبی اكنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.
در سفر هیات كره جنوبی به تهران، دو كشور در زمینه های مختلف از جمله انرژی، كشاورزی، صنعت و بانكداری یادداشت تفاهم های مختلف امضا كردند.
ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و كره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده كه از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به كره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از كره بوده است.
همچنین بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا