نگاهی بر انتشارات بورس؛

انتشار یک کتاب در حوزه سلامت گزارشگری مالی

انتشار یک کتاب در حوزه سلامت گزارشگری مالی

در "کمیته‌های حسابرسی، رویه‌های خوب برای تحقق انتظارات بازار" رهنمودهای مفیدی در باب نحوه انجام وظایف کمیته‌های حسابرسی، دانش یا تجربه‌های لازم در این حوزه‌ و نیز نحوه ارایه گزارش ارایه شده است.



کمیته‌های حسابرسی، رویه‌های خوب برای تحقق انتظارات بازار، مشتمل بر دیدگاه موسسه حسابرسی پرایس واترهاوس کوپرز (PWC) در مورد رویه‌های بهتر، به‌همراه آخرین الزامات بیش از چهل کشور بزرگ در حوزه کمیته‌های حسابرسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، کمیته‌های حسابرسی، رویه‌های خوب برای تحقق انتظارات بازار، برگردان قاسم بولو و آزاده مداحی، نقش در حال تکمیل کمیته حسابرسی و آخرین رویه‌های مناسب، مانند نیاز به متخصصان مالی شایسته و تاکید بیشتر بر آموزش و بررسی عملکرد را منعکس می‌کند.

کمیته‌های حسابرسی، رویه‌های خوب برای تحقق انتظارات بازار، دربرگیرنده فصول زیر است:

فصل نخست، "چرا کمیته‌های حسابرسی اهمیت دارند؟"، به مباحثی همچون زنجیره ارزش گزارشگری شرکت، مجموعه مهارت‌های ذاتی و بازارهای جهانی می‌پردازد.

فصل دوم، "سازمان کمیته حسابرسی"، مشتمل بر ساختار یک هیاتی و دو هیاتی، منشور، نمونه منشور کمیته حسابرسی، عضویت، اعضای جدید و شروع کار و اطلاعات ضروری برای آشنایی اعضای جدید با مسایل کمیته می‌شود.

فصل سوم، "مسولیت نظارت بر گزارشگری مالی"، ریسک و کنترل‌ها، گزارشگری مالی، بررسی صورت‌های مالی سالیانه و مسایل قانونی و اخلاقی و رعایت قوانین و مقررات را در بر می‌گیرد.

فصل چهارم، "تعامل با حسابرسان"، به حسابرسان مستقل، از حسابرسان خود چه انتظاری می‌توان داشت؟ و حسابرسان داخلی می‌پردازد.

فصل پنجم، "برقراری ارتباط و گزارشگری"، مشتمل بر تعامل با مدیریت، مسوولیت‌های گزارشگری و رئوس گزارش فعالیت‌های کمیته حسابرسی در گزارش سالیانه شرکت به سهامداران است.

فصل ششم، حفظ و اندازه‌گیری اثربخشی"، نیازهای آموزشی، ارزیابی عملکرد و راهنمای برنامه کاری و خودارزیابی کمیته حسابرسی را دربرمی‌گیرد.

فصل هفتم، "پیوست‌ها"، شامل پیوست 1: کمیته‌های حسابرسی؛ ضوابط اجباری یا اختیاری در 41 کشور بزرگ جهان، پیوست 2: الزامات بورس‌های سهام در خصوص کمیته‌های حسابرسی، پیوست 3: الزامات مجموعه مقررات بریتانیا؛ کمیته‌های حسابرسی و پیوست 4: قانون امریکایی ساربنز-اکسلی و ضوابط پذیرش بورس سهام نیویورک می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند کمیته‌های حسابرسی، رویه‌های خوب برای تحقق انتظارات بازار را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن: 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا