مدیرعامل سمات مطرح کرد؛

ورود سومین بانک به فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار

ورود سومین بانک به فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار

مدیرعامل سمات گفت: در بازارهای مالی کارا، دو بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگ با هم حرکت می کنند و می توانند باعث رشد اقتصادی شوند.


مراسم رونمایی وارد شدن سومین بانک در فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار با حضور مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و مدیران رشد بانک سامان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سمات، محمد رضا محسنی در این مراسم گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، مسئولیت امور مربوط به ثبت، نگهداری و انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه عاملات را برعهده دارد.

وی افزود: سمات به دنبال تضمین امنیت و کارآمدی بازار سرمایه ایران از طریق توسعه و بهینه سازی ساز و کار تسویه معاملات با تمرکز بر افزایش کارایی، کاهش ریسک و هزینه پایاپای و تسویه وجوه معاملات است که یکی از ابزارهای موجود برای نیل به این هدف، توسعه همکاری ها با بازار پول و بهره گیری از پتانسیل های موجود در این زمینه است.

مدیرعامل سمات بازار پول و سرمایه را مکمل یکدیگر خواند و اظهار داشت: تعامل این دو بازار می تواند سلایق و علایق سرمایه گذاران و سرمایه پذیران را به نحو مطلوبی پوشش دهد.

وی خاطر نشان کرد: روابط دو بازار پول و سرمایه در بازارهای مالی کارا، هر روز گسترده تر می شود به طوریکه این دو بازار به عنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگ با هم حرکت می کنند و حرکت یکی در واقع تکمیل حرکت دیگری است، لذا این دو بازار می توانند باعث رشد اقتصادی کشور شوند.

محسنی اظهار داشت: بانک سامان نیز با رعایت استانداردهای شرکت سپرده گذاری مرکزی توانست بعد از بانک های ملی و تجارت وارد فرایند تسویه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار شود و هر بانکی که بتواند خدمات بهتری از نظر فنی و مالی به فعالان بازار سرمایه ارائه دهد، می تواند وارد این فرایند شود.

مدیر عامل سمات با بیان اینکه انتقال فرایند وظایف تسویه و پایایای بورس کالا به شرکت سپرده گذاری ظرف چند روز آینده عملیاتی می شود، تصریح کرد: این شرکت ارتقاء کارایی فرایندهای تسویه وجوه معاملات را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است تا بتواند به خوبی از ظرفیت های موجود در نظام بانکی کشور استفاده کند.

وی به شعار سال 95 "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره کرد و گفت: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حکم جدید وزیر امور اقتصادی و دارایی مسئول تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور شده است تا این بازار در راستای تحقق شعار امسال، گام بردارد.

محسنی در پایان افزود: به طور حتم با همکاری خوب بانک ها و بازار سرمایه می توان نقش مهمی را در توسعه و بالندگی ایران اسلامی ایفا کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا