صادرات ۱۰۰ هزار تن ریل هندی به ایران

صادرات ۱۰۰ هزار تن ریل هندی به ایران

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت دولتی استیل اتوریتی آف ایندیا لیمیتد (SAIL) ریل‌های موردنیاز برای برنامه توسعه شبکه راه آهن در ایران را تامین می‌کند.

به گزارش ماین نیوز، SAIL یک قرارداد صادراتی برای تامین حدود 100 هزار تن ریل به ایران دارد که قرار است شرکت متعلق SAIL یعنی بیلال استیل پلنت (BSP) که تنها تولیدکننده ریل برای SAIL است این ریل‌ها را تولید کند.

سفارش صادرات برای ریل مربوط به ریل‌های با 18 متر طول می شود. این شرکت در زمینه تامین ریل‌های در کلاس جهانی برای خطوط آهن هند در طول‌های 13 تا 26 متری فعالیت می‌کند. از آنجایی که شرکت BSP در حال حاضر ریل‌های با طول 18 متری را تولید نمی‌کند که مورد درخواست ایران است، این شرکت در حال نصب تجهیزات جدید برای تامین این نوع ریل است.

یک سخنگوی این شرکت به بیزینس استاندارد گفت: تجهیزات ویژه از تامین کنندگان جهانی تامین شده است تا بتوانیم قابلیت تولید ریل‌های موردنیاز ایران را در کارخانه به وجود آوریم. به علاوه تجهیزات جدیدی هم از آلمان و اتریش تامین شده است.

این کارخانه پیشتر و در سال‌های 1967، 1969 و 1976 نیز فولاد به ایران صادر کرده بود. در مجموع صادرات این شرکت به ایران بالغ بر 275 هزار تن شد. ایران هم‌اکنون در حال اجرای برنامه مدرن‌سازی و توسعه عظیم شبکه ریلی خود است.

ایران قصد دارد بالغ بر 25 میلیارد دار طی 10 سال آینده در پروژه‌های مدرن‌سازی و توسعه خود سرمایه‌گذاری کند. پیش‌بینی می‌شود، این میزان سرمایه‌گذاری بتواند طول شبکه ریلی ایران را از 15 هزار کیلومتر فعلی به بیش از 25 هزار کیلومتر تا سال 2025 برساند.

به گزارش ماین نیوز، خبر صادرات ریل از هند به ایران در حالی منتشر می‌شود که شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرده است که تا قبل از پایان سال جاری از خط تولید ریل خود بهره‌برداری خواهد کرد. اتفاقی که براساس اعلام ذوب آهن می‌تواند به تامین بخش عمده‌ای از نیاز کشور به ریل از طریق تولیدات داخلی منجر شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا