روابط ایران و آلمان در زمینه تامین منابع مالی با بیمه هرمس برقرار می شود

روابط ایران و آلمان در زمینه تامین منابع مالی با بیمه هرمس برقرار می شود

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران از مراحل نهایی توافق ایران و آلمان برای برقراری همکاری های بیشتر با شرکت بیمه ای هرمس خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن توافق ها، تا چند روز آینده همکاری ایران با هرمس برای تامین منابع مالی و پوشش بیمه ای انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمد خزایی در نشست همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آلمان در در محل سازمان سرمایه گذاری خارجی در تهران، به روابط دیرینه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان اشاره کرد و افزود: گسترش روابط اقتصادی در کنار روابط سیاسی برای دو کشور اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: سفر چند ماه گذشته وزیر اقتصاد آلمان و همچنین سفر اخیر هیات بزرگ آلمانی به کشورمان در یک ماه گذشته بیانگر این موضوع است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به عزم جدی دو دولت ایران و آلمان برای روابط اقتصادی مجدد اشاره کرد و گفت: بیمه هرمس آلمان که نقش فعالی در پوشش بیمه ای و تامین منابع مالی صنایع برای حوزه های اقتصادی ایران داشته است، تا چند سال گذشته نزدیک 5.5 میلیارد دلار پوشش بیمه ای برای ایران ایجاد می کرد.

به گفته وی همچنین حجم مبادلات دو کشور ایران و آلمان به 2.5 میلیارد دلار رسیده بود اما امروز دو دولت در پسابرجام توانسته اند در مذاکرات انجام شده بین وزیران کشور، عزم خود را برای حل مشکلات بگذارند.

خزایی افزود: حجم همکاری های ما را بیمه هرمس در آینده نزدیک به بیش از هفت میلیارد یورو خواهد رسید؛ البته باید مقدمات آن نیز فراهم شود.
 

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا