اجرای ۵ مجتمع پتروشیمی در کشور

اجرای ۵ مجتمع پتروشیمی در کشور

مدیرعامل شرکت پتروشیمی باختر با اشاره به این که ۵ مجتمع پتروشیمی در کشور در حال تولید و ۵ مجتمع دیگر مراحل اجرایی هستند گفت: افتتاح واحدهای پتروشیمی برای ۳ هزار نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

 

داوود ربانی صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی استان لرستان اظهار داشت: هم‌اکنون پنج مجتمع پتروشیمی در کشور در حال تولید و 5 مجتمع نیز در حال مراحل اجرایی است که مجتمع‌های میاندوآب، اندیمشک و عسلویه از جمله این مجتمع‌ها است.
وی افزود: برای واحدهای مجتمع پتروشیمی در حال بهره‌برداری 3.5 میلیارد دلار و در حال اجرا 1.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی باختر با بیان اینکه حجم تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی دو میلیون و 940 تن در سال است عنوان کرد: در بحث اشتغال‌زایی نیز در مجتمع‌های بهره‌برداری شده پنج هزار  نفر به طور مستقیم و در مجتمع‌های در حال اجرا سه هزار نفر مشغول به‌کار می‌شود.
وی به اجرای خط اتیلن غرب کشور اشاره کرد و گفت: برای اجرای این خط اتیلن مقرر شده از سوی دولت سرمایه‌گذاری انجام شود و مجتمع‌های پتروشیمی آن‌ هم از طریق بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و اجرا شوند.
ربانی تصریح کرد: خط اتیلن غرب از مبدأ عسلویه تا مهاباد به طول هزار و 700 کیلومتر در حال اجرا است.
وی در رابطه با سرمایه‌گذاری در پتروشیمی لرستان گفت: 252 میلیون یورو و 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری واقعی صورت گرفته است و ارز مورد نیاز نیز از طریق بانک صنعت و معدن تامین شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی باختر گفت: برای بهره‌برداری از پتروشیمی لرستان 6 میلیون نفر ساعات کار اجرایی انجام شده است و تمام مراحل ساخت پتروشیمی لرستان توسط پیمانکاران و شرکت‌های داخلی انجام شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا