رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی:

حجم همكاری های ایران با بیمه هرمس آلمان به 7 میلیارد یورو افزایش می یابد

حجم همكاری های ایران با بیمه هرمس آلمان به 7 میلیارد یورو افزایش می یابد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران از مراحل نهایی توافق ایران و آلمان برای برقراری همكاری های بیشتر با شركت بیمه ای هرمس خبر داد وگفت: در صورت نهایی شدن توافق ها، در آینده نزدیك همكاری ایران با هرمس برای تامین منابع مالی و پوشش بیمه ای به 7میلیارد یورو افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد خزایی روز سه شنبه در نشست همكاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آلمان در در محل وزارت اقتصاد، به روابط دیرینه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان اشاره كرد و افزود: گسترش روابط اقتصادی در كنار روابط سیاسی برای دو كشور اهمیت زیادی دارد.
وی گفت: سفر چند ماه گذشته وزیر اقتصاد آلمان و همچنین سفر اخیر هیات بزرگ آلمانی به كشورمان در یك ماه گذشته بیانگر این موضوع است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به عزم جدی دو دولت ایران و آلمان برای روابط اقتصادی مجدد اشاره كرد و گفت: بیمه هرمس آلمان كه نقش فعالی در پوشش بیمه ای و تامین منابع مالی صنایع برای حوزه های اقتصادی ایران داشته است، تا چند سال گذشته نزدیك 5.5 میلیارد دلار پوشش بیمه ای برای ایران ایجاد می كرد.
به گفته وی همچنین حجم مبادلات دو كشور ایران و آلمان به 2.5 میلیارد دلار رسیده بود اما امروز دو دولت در پسابرجام توانسته اند در مذاكرات انجام شده بین وزیران كشور، عزم خود را برای حل مشكلات بگذارند.
خزایی افزود: حجم همكاری های ما را بیمه هرمس در آینده نزدیك به بیش از هفت میلیارد یورو خواهد رسید؛ البته باید مقدمات آن نیز فراهم شود.
وی اضافه كرد: چند مشكل كوچك بین ایران و هرمس مربوط به سال های گذشته كه به دلیل تحریم ها انجام نشده بود، در چند روز اخیر و با مذاكرات بانك مركزی و سازمان سرمایه گذاری خارجی، رفع و راه حل های خوبی ارائه شده است.
وی گفت: امیدواریم چند روز آینده توافق های نهایی انجام و روند همكاری های ایران و هرمس برای تامین منابع مالی و پوشش به روند خوبی تبدیل شود.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: اقتصاد ایران و آلمان تلاش دارند روابط اقتصادی و بانكی را گسترش دهند.
خزایی اظهارداشت: از نظر جمهوری اسلامی ایران همه زمینه ها برای توسعه روابط اقتصادی بین دو كشور فراهم است و این سازمان آمادگی دارد همكاری های لازم را در حوزه فاینانس و تامین منابع مالی و پوشش های ضمانتی برای سرمایه گذاران آلمانی در ایران انجام دهد.

** توافق برای تشكیل كمیته مشترك پیگیری
وی ادامه داد: برای آنكه این نشست و جلسات مشابه آن فقط به امضای سند ختم نشود، با معاون وزیر آلمان توافق كردیم یك كمیته مشترك پیگیری بین دو كشور تشكیل شود تا در یك زمان مشخص به طور مثال ماهانه، روند فعالیت های دو كشور را پیگیری و در صورت بروز مشكل، آن را برطرف كنند.
در نشست همكاری های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آلمان با حضور معاونان وزیران اقتصاد دو كشور، یك هیات 150 نفری از تجار آلمانی نیز شركت داشتند.
در این نشست همچنین پنج تفاهم نامه تقویت همكاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان امضا شد.
قرار بود امروز نخستین نشست كمیسیون مشترك ایران و آلمان پس از 14 سال توقف برگزار شود اما به دلیل كسالت «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان كه معاون صدراعظم این كشور نیز است، سفر وی به تهران به زمان دیگری موكول شد.
براساس آخرین آمار اعلام شده، در زمان تحریم كه روابط تجاری ایران و آلمان به پایین ترین میزان رسید، دو میلیارد و 500 میلیون دلار حجم تجارت دو كشور بود در حالی كه پیش از آن به پنج میلیارد و 500 میلیون یورو نیز رسیده بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا