سایپا و كره جنوبی برای تشكیل گروه سرمایه گذاری مشترك تفاهم نامه امضا كردند

سایپا و كره جنوبی برای تشكیل گروه سرمایه گذاری مشترك تفاهم نامه امضا كردند

تهران- ایرنا- گروه خودروسازی سایپا و شركت اس.كی نت ورك (SK Networks) كره جنوبی برای تشكیل گروه سرمایه گذاری مشترك تفاهم نامه امضا كردند.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا از پایگاه خبری سایپا، مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در مراسم امضای این تفاهم نامه با تاكید بر توسعه روابط و همكاری های تجاری همسو با اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر همكاری های سرمایه گذاری و خرید ورق، آماده هرگونه همكاری در بخش همكاری مشترك خودرویی در چارچوب مقررات وضع شده با طرف كره ای هستیم.
وی پیشنهاد تشكیل یك گروه مشترك سرمایه گذاری(جوینت وینچر)خودرویی را مطرح و ابراز امیدواری كرد: تشكیل این گروه مشترك با طرف كره ای تا یك ماه آینده نهایی شود.
جمالی گفت: می توان در تشكیل این گروه مشترك براساس دو مدل، طراحی و حركت كرد و امید است با بحث های كارشناسی هرچه سریعتر به تصمیم نهایی برسیم.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: گروه سرمایه گذاری مشترك(جوینت وینچر) می تواند نماینده شركت كیاموتورز در ایران باشد كه برای آن مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ خواهد شد.
وی افزود: اجرای این ایده، فرصت سرمایه گذاری مناسبی است كه سایپا می تواند بخشی از بازار خودرو را به گروه مشترك اختصاص دهد و به طور حتم منافع زیادی نصیب دوطرف خواهد شد.
جمالی تاكید كرد كه تشكیل گروه سرمایه گذاری مشترك با شركت كیاموتورز مطابقت بیشتری با سیاست های كنونی دولت جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی افزود: گروه سایپا تمایل دارد كه شركت اس.كی نت ورك (SK Networks) در بخش های اصلی صنعت خودرو فعالیت های مشترك بیشتری انجام دهد.

**
مدیرعامل شركت كره ای اس.كی نت ورك نیز در این مراسم گفت: با توجه به تعامل نزدیكی كه با شركت كیاموتورز وجود دارد، با برگزاری جلسات سه جانبه مشترك كیاموتورز، سایپا و SK Networks ، به طورقطع می توانیم به همكاری مشترك در این زمینه دست یابیم.
وی افزود: تامین، حمل و پشتیبانی به موقع كالاهای مورد نیاز سایپا از اهداف اصلی ماست و ایجاد یك هاب(قطب) در داخل ایران كه بتواند به موقع سرویس دهی مطلوبی به سایپا داشته باشد، از خواسته های «اس.كی نت ورك» است.
مدیرعامل این شركت كره ای ادامه داد: با توجه به وجود شبكه های مختلف در زمینه های صنعتی از جمله خودرو در سایپا، تمایل به سرمایه گذاری در این بخش از سوی اس.كی نت ورك وجود دارد.
براساس این گزارش، مقرر شد گروه سایپا و این شركت كره ای در سه محور «خرید ورق آهن، همكاری مشترك(جوینت وینچر) و گسترش روابط خودرویی، فاینانس و سرمایه گذاری» همكاری تجاری داشته باشند.
طرف های ایرانی و كره ای در این نشست بر توسعه روابط و همكاری های تجاری به ویژه در بخش خودرو در چارچوب مقررات دولت جمهوری اسلامی و حفظ منافع طرفین تاكید كردند.
«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی عصر روز یكشنبه در صدر یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشكل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگ ترین شركت های كره ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور، وارد تهران شد.
روز دوشنبه (دیروز) در حضور رئیسان جمهوری ایران و كره جنوبی، 19 سند همكاری امضا شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا