در گفت و گو با ایرنا؛

مقام كُره ای:به دنبال روابط تجاری پایدار وسرمایه گذاری درایران هستیم

مقام كُره ای:به دنبال روابط تجاری پایدار وسرمایه گذاری درایران هستیم

تهران- ایرنا- معاون اتاق بازرگانی و صنعت سئول گفت: به دنبال روابط تجاری پایدار و سرمایه گذاری در ایران هستیم و هر چند رسیدن به این هدف مدتی زمان می برد اما در آینده اتفاق خواهد افتاد.

«هیونگ كیم»(Hiyong Kim) روز سه شنبه در حاشیه نشست همكاری تجاری (business to business) ایران و كره جنوبی در هتل اوین تهران، به خبرنگار ایرنا گفت: بازار ایران دارای پتانسیل قوی است. سرمایه انسانی تحصیل كرده و توانمند ایران به خوبی می تواند از توسعه صنعت ساخت ماشین آلات كشاورزی در این كشور حمایت كند.
كیم ابراز امیدواری كرد دولت ایران بتواند به سرعت موانع پیش رو به ویژه در بخش بانكی را برطرف كند و وارد عرصه رقابت با بقیه جهان شود.
رئیس شركت بین المللی TYM كره جنوبی -سازنده ماشین آلات كشاورزی-
كه آمریكا و كانادا مهمترین بازار صادرات آن است، افزود: این شركت در همه جای دنیا، هر كجا كه بازار باشد سرمایه گذاری می كند و ایران از بازارهای مورد علاقه آن است.
وی گفت: این شركت به آینده فعالیت در ایران امیدوار است و در نخستین گام برای بررسی بازار ایران، ملاقات هایی با چند شركت ایرانی دارد.
«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی عصر روز یكشنبه در صدر یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشكل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگ ترین شركت های كره ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور، وارد تهران شد.
روز دوشنبه (دیروز) در حضور رئیسان جمهوری ایران و كره جنوبی، 19 سند همكاری امضا شد. از جمله این اسناد همكاری ، امضای یادداشت تفاهم همكاری شیلاتی
در زمینه های تبادل تكنولوژی، مدیریت ذخایر، تحقیقات و سرمایه گذاری های مشترك بین دو كشور بود.
همچنین روز گذشته تفاهم‌نامه همكاری بین بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و بانك كی.دی.بی(KDB) كره جنوبی بین غلامرضا كامیاب معاون ارزی بانك مركزی و «لی دانگ ژئول» مدیرعامل این بانك كره ای به امضا رسید.
صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات كره جنوبی (k-sure) تفاهمنامه ای در زمینه پوشش بیمه ای مشترك در كشور ثالث، همكاری اتكایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دوكشور و سایر حوزه های تسهیل كننده تجارت امضا كردند.
روز دوشنبه نخستین دفتر نمایندگی «ووری بانك» (WOORI BANK) كره‌جنوبی در ایران آغاز به كار كرد.
دو كشور همچنین تفاهم نامه توسعه همكاری های دریایی و كشتیرانی را بین اتحادیه مالكان كشتی ایران و كره جنوبی امضا كردند.
كره جنوبی همچنین درصدد افزایش واردات نفت خام خود از ایران به 400 هزار بشكه در روز است.
روز دوشنبه دو یادداشت تفاهم برای توسعه و تكمیل مراحل توسعه میدان گازی پارس جنوبی بین شركت های بخش خصوصی دو كشور امضا شد.
شركت ملی نفت ایران با امضای تفاهمنامه ای مطالعه میدان گازی بلال در استان هرمزگان در محدوده جزیره لاوان را به یك شركت كره ای واگذار كرد.
ایران و كره جنوبی همچنین یادداشت تفاهم های همكاری در ساخت تجهیزات صنعت گاز و كاهش تلفات انرژی امضا كردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا