صندوق های ضمانت صادرات ایران و كره جنوبی تفاهمنامه همكاری امضا كردند

صندوق های ضمانت صادرات ایران و كره جنوبی تفاهمنامه همكاری امضا كردند

صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات كره جنوبی (k-sure) تفاهمنامه ای در زمینه پوشش بیمه ای مشترك در كشور ثالث، همكاری اتكایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دوكشور و سایر حوزه های تسهیل كننده تجارت امضا كردند.

به گزارش ایرنا از صندوق ضمانت صادرات ایران، این یاداشت تفاهم را «سیدكمال سیدعلی » رئیس هیات مدیره ومدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران (EGFI) و «كیم یونگ هاك» مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات كره جنوبی امضا كردند.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: تعهدات موسسه های اعتبار صادراتی در قبال ایران پیش از تحریم ها حدود 30 میلیارد دلار بود كه این بدهی در حال حاضر به حدود چهار میلیارد دلار كاهش یافته و ایران بخش عمده آن را بازپرداخت كرده است.
سیدعلی افزود: مبالغی اندك هم كه معوق شده بدلیل بلوكه شدن كانال های بانكی از طرف كشورهای اعتباردهنده بوده و ناشی از ناتوانی ایران در ایفای تعهدات نبوده است.
وی با اشاره به آمادگی صندوق ضمانت صادرات برای مشاركت با همتایان خارجی برای سهیم شدن در پوشش ریسك عدم بازپرداخت فاینانس پروژه های داخل كشور كه رویكرد صادراتی داشته باشند از صندوق ضمانت صادرات كره جنوبی به عنوان یكی از موسسه های برتر اعتبار صادراتی جهان برای مشاركت در این زمینه دعوت كرد كه مورد استقبال همتای كره ای قرارگرفت.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات كره جنوبی نیز با اعلام اینكه قبل از اعمال تحریم ها، این موسسه حدود 1.6 میلیارد دلار ریسك صادرات به ایران را تحت پوشش قرارداده اند، گفت: این رقم در سال 2014 به حدود 800 میلیون دلار تقلیل یافت كه انتظار می رود با توجه به تمایل شركتهای كره ای به حضور مجدد در بازار ایران، این رقم مجددا به بیش از 2 میلیارد دلار برسد.
وی افزود، دولت كره جنوبی در نظر دارد به منظور اجرای طرح های خاصی درایران یك خط اعتباری 5 میلیارد دلاری با پوشش صندوق ضمانت صادرات كره جنوبی در اختیار ایران قرار دهد.
روز گذشته رئیس جمهوری كره جنوبی در صدر هیاتی سیاسی-اقتصادی وارد تهران شد و امروز 19 یادداشت تفاهم در حضور روسای جمهوری ایران و كره جنوبی امضا شد.
بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا