بابهره برداري ازتصفيه‌خانه فاضلاب پرديس در خردادماه؛

125 هزار نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب شهر پرديس قرار مي‌گيرند

125 هزار نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب شهر پرديس قرار مي‌گيرند

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با راه‌اندازي فاز نخست تصفيه‌خانه فاضلاب شهر پرديس در خردادماه امسال، نزديك به 125 هزار نفر مي توانند از خدمات فاضلاب استفاده كنند.

به گزارش ايرنا از شركت آب و فاضلاب استان تهران، محمد پرورش افزود: اين جمعيت شامل ساكنان شهر جديد پرديس و فازهاي يك تا پنج آن مي‌شود و چهار فاز بعدي اين تصفيه‌خانه نيز در دستور كار قرار دارد.
وي پيشرفت فيزيكي اين تصفيه‌خانه را 75 درصد اعلام و يكي از مزاياي مهم بهره‌برداري از تصفيه‌خانه پرديس را جلوگيري از ورود آلاينده‌ها به آب سد ماملو عنوان كرد.
پرورش افزود: تلاش مي‌كنيم با وجود كمبود اعتبارها در كم‌ترين زمان ممكن زيرساخت‌هاي لازم براي شهرهاي جديد و واحدهاي مسكن مهر از جمله در پرديس به اتمام برسد.
سد ماملو (دروازه)، در 30 كيلومتري جنوب شرقي تهران بر روي رودخانه جاجرود و رودخانه فصلي دماوند در روستاي ماملو ساخته شده و هدف از احداث اين سد، تأمين آب كشاورزي، آب شرب و برق شهرهاي پاكدشت، ورامين و جنوب تهران است.
پرورش گفت: تسريع در بهره‌برداري پروژه‌هاي نيمه‌تمام با رويكرد اقتصاد مقاومتي و اتكا به توان داخلي، امسال در دستور كار قرار گرفته است و تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب شهرهاي لواسان، شهريار، پرند، ميگون و پيشوا نيز به بهره‌برداري مي‌رسد.
شهر جديد پرديس با مساحتي نزديك به ٩٠ كيلومتر مربع در ١٧ كيلومتري شمال شرق تهران و در مسير جاده هراز قرار دارد و در طرح جامع مربوط به اين شهر، جمعيت آن حدود ٢٠٢ هزار نفر پيش‌بيني شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا