زنجیره های تولید فولاد حذف و سنگ آهن مستقیم وارد کوره ذوب می شود

زنجیره های تولید فولاد حذف و سنگ آهن مستقیم وارد کوره ذوب می شود

با ورود فناوری جدید در حوزه فولاد ، سنگ اهن به طور مستقیم وارد کوره ذوب می شود.

 

مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت : در نشست خبری با موضوع چهارمین همایش بین المللی الومینیوم ایران با اشاره به سفر روز دوشنبه رئیس جمهور کره جنوبی به کشورمان افزود : درحاشیه سفر روز دوشنبه رئیس جمهور کره جنوبی به ایران ، یک یادداشت تفاهم همکاری در حوزه های جدید فناوری تولید فولاد به ارزش 1 میلیارد یورو امضا می شود.
وی با بیان اینکه با استفاده از فناوری جدید در تولید فولاد ، زنجیره های تولید کنسانتره و گندله حذف و سنگ اهن مستقیم وارد کوره ذوب می شود ، گفت :‌ بخش بزرگی از سنگ اهن موجود درکشور دارای عیار کمتر از 60 درصد است ، که با ورود تکنولوژی جدید استفاده از سنگ اهن های دارای عیار پائین مزیت دار می شود .
کرباسیان افزود : سیاست ما در تولید فولاد کاهش قیمت تمام شده است و درپی بالا رفتن قیمت فولاد در یک ماه اخیر ، با حمایت دولت و با سیاست تعرفه ای ؛ مقداری از ذخایر چند میلیون تنی فولاد وارد بازار می شود.
وی گفت : سال گذشته رکورد تاریخی صادرات فولاد کشور با 4 میلیون و 100 هزارتن زده شد که علاوه بر ثبت رکورد بخشی از مشکل صنعت فولاد کشور هم برطرف شد.
کرباسیان افزود : سال گذشته به علت تصمیم گیری تاخیری در اصلاح تعرفه واردات فولاد ، بیش از 2 میلیون تن فولاد وارد کشور شد در حالی که امکان تولید حدود 1 میلیون تن ان در کشور وجود داشت و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد .
وی درباره نارضایتی مصرف کنندگان داخلی فولاد از قیمت این محصول راهبردی بویژه خودروسازان گفت : برای رسیدگی به این موضوع در این هفته جلسه برگزار می کنیم و تاکید ما این است برای ان بخشی که تولید نمی شود ، فولادسازان و فولاد مبارکه خط تولید ایجاد کنند و درصورتی که امکان تولید در کشور وجود نداشته باشد با محدودیت وارد خواهد شد .
کرباسیان افزود : ضعف های دیگر را نباید به موضوع فولاد گره زد چرا که هر چه از خودروسازان حمایت شود بازهم گله و شکایت دارند.
نبا براین گزار چهارمین همایش بین‌المللی آلومینیوم ایران (IIAC 2016) در روزهای 22 و 23 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این همایش ، تمرکز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومینیوم ایران و سراسر جهان است.
از مهم ترین موضوع هایی که در چهارمین همایش بین‌المللی آلومینیوم ایران به آنها پرداخته خواهد شد می‌توان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی گسترده در صنعت آلومینیوم ایران، آلومینیوم و بازارهای مربوط به آن، پیشرفت‌های آتی در تولید آلومینیوم و کاربردهای آن، فناوری احیای آلومینیوم، مواد خام، ریخته‌گری و انجماد، خواص مکانیکی و شکل‌دهی، بازیابی و محیط ریست، متالورژی پودر، نانوتکنولوژی، عملیات حرارتی، جوشکاری و اتصال، مواد کامپوزیتی، مواد دیرگداز، خوردگی و مهندسی سطح، شبیه‌سازی و اتوماسیون و مدیریت مصرف انرژی در صنایع آلومینیوم اشاره کرد.
کارگاه‌های آموزشی و جلسات فناوری نیز با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. علاوه بر این در نمایشگاه جانبی کنفراس آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود. ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر در موضوعات مختلف از دیگر بخش‌های این کنفرانس است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا