مشکلات پیش روی فروش نفت ایران

مشکلات پیش روی فروش نفت ایران

همچنان که ایران فروش نفت خود را افزایش می دهد بنظر می رسد این عمل با مشکلاتی مواجه است.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از بلومبرگ، با اینکه سرعت بازگشت ایران به بازار جهانی نفت قابل توجه بوده است اما بنظر می رسد فروش یک محموله ی نفتی که پیش بینی می شد نقطه عطفی برای ایران پس از تحریم ها باشد با مشکلاتی روبروست.
ایران در ماه آپریل به طور متوسط 2 میلیون بشکه در روز تولید کرده است که با اضافه کردن مقدار نفتی که درین کشور به پالایشگاه می رود می توان گفت تولیدات ایران به قبل از تحریم ها نزدیک شده است.
اما این تمام داستان نیست، تانکر نفتی ایران که قرار بود اولین محموله نفتی ایران را به اروپا ببرد حالا در رومانی باقی مانده است و معلوم نیست به چه دلیل!
نفتکش 21 ساله "دیستیا آکولا" هنوز یک میلیون بشکه از محموله را تخلیه نکرده است و هفته هاست که در سواحل این کشور شرقی اروپایی( رومانی) سرگردان است
زمانی که این کشتی ایران را ترک کرد صاحبان آن پیشاپیش جشن گرفته بودند که این اولین محموله ی نفتی ایران در اروپا پس از تحریم ها خواهد بود
در ابتدا گفته می شد مقصد این كشتی رومانی است ، یعنی جایی که هم اکنون این کشتی قرار دارد ، اما حالا گفته شده است که این کشتی از ابتدا قرار نبوده است به رومانی برود.
گویا ماجراجویی های این نفتکش پایانی ندارد، این کشتی پیش از این در قسمت جنوبی کانال سوئز یک ماه سرگردان بود و حالا 3 هفته در رومانی به سر می برد
در حالی که سفری حداکثر 17 روزه برای این محموله پیش بینی شده بود ، حالا این مدت به 80 روز کشیده شده است
مقامات مربوطه در مصر و رومانی هنوز نتوانستند به طور دقیق جزییاتی در مورد صاحبان این محموله اعلام کنند ، همینطور متخصصان تحارت نفتی منطقه مدیترانه نیز در این مورد هنوز هیچ اطلاعی ندارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا