در معاملات امروز ثبت شد؛

رشد 9 واحدی شاخص کل

رشد 9 واحدی شاخص کل

بورس تهران در اولین روز هفته در حالی کار خود را با رشد پر سرعت شاخص آغاز کرد که از میانه بازار این متغیر تصمیم به عقب نشینی کرد و در نهایت با افزایشی 9 واحدی به کار خود پایان داد.



بورس تهران در اولین روز هفته در حالی کار خود را با رشد پر سرعت شاخص آغاز کرد که از میانه بازار این متغیر تصمیم به عقب نشینی گرفت و در نهایت با افزایشی 9 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری شاخص کل بورس 9 واحد بالا رفت و به عدد 78 هزار و 414 واحد رسید. همچنین سهامداران امروز بیش از یک میلیارد و 480 میلیون برگه سهم را به ارزش سه هزار و 349 میلیارد ریال، در 101 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. به این ترتیب در معاملات امروز نسبت به آخرین روز کاری چهارشنبه حجم و ارزش معاملات افزایش یافت.

همچنین در این روز نمادهای گل گهر، ایران خودرو، چادرملو، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری امید بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای سایپا و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند و مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین امروز شاخص بازار اول 128 واحد رشد را در حالی ثبت کرد و به 55 هزار و 19 واحد رسید که شاخص بازار دوم 703 واحد منفی شد و به 170 هزار و 578 واحد رسید.

گفتنی است گروه های خودرو، سرمایه گذاری ها و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

همچنین رینگ سازی مشهد، لبنیات پاک، آهنگری تراکتور سازی ایران، کاشی پارس، لوله و ماشین سازی ایران، معادن منگنز ایران و فولاد آلیاژی ایران با بیشترین افزایش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

این در حالی بود که تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، داروسازی اکسیر، فولاد امیر کبیر کاشان، نصیر ماشین، فرآورده های نسوز پارس، سرمایه گذاری بوعلی و صنایع جوشکاب یزد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

گفتنی است در پایان معاملات امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، ایران خودرو دیزل، ایران خودرو، لبنیالت پاک،سرمایه گذاری معادن و فلزات، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و تولید محور خودرو با بیشترین تقاضای خرید رو به رو شدند.

این در حالی بود که سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت سایپا، گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا، داروسازی فارابی و اوراق اسصناع توسعه ملی با بیشترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.

همچنین در پایان معاملات امروز ایران خودرو با معامله 198 میلیون سهم به ارزش 745 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا