عضوهیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

احداث كارخانه فولاد كاوه جنوب دردوران تحریم نمونه تحقق اقتصاد مقاومتی است

احداث كارخانه فولاد كاوه جنوب دردوران تحریم نمونه تحقق اقتصاد مقاومتی است

تهران-ایرنا- عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: احداث كارخانه تولید فولاد اسفنجی به روش احیاری مستقیم كاوه جنوب كیش در دوران تحریم نمونه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، یحیی ال اسحاق افزود: مهمترین ویژگی احداث كارخانه فولادسازی كاوه جنوب كیش در این است كه این كارخانه در زمان تحریم آغاز و در زمان تحریم نیز به بهره برداری رسید و این نشان از عزم راسخ دست اندركاران این مجتمع برای تحقق رهبر معظم انقلاب داشته است.
وی ضمن اشاره به اصلی از اقتصادی مقاومتی گفت: در اقتصاد باید درون نزا و برون گر باشیم و برای تولید داخلی برنامه مصرف خارجی را هم تعریف كنیم، بایستی با رعایت كیفیت، محصولی با استاندارد و قیمت مناسب درخور كلاس جهانی تولید و به بازارهای جهانی عرضه كنیم.
آل اسحاق اقتصاد مقاومتی را پشتیبان محكمی برای صنایع كوچك و متوسط دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی تامین كننده امنیت ملی است، پس باید در تحقق آن همه در هر جایگاهی كه هستیم نقش موثری داشته باشیم.
عضوهیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سه عامل روحیه، فضاشناسی و راهكار را شروط تحقق سیاست های كلان در اقتصاد مقاومتی دانست كه می تواند ما را از وابستگی ها رها سازد.
درادامه علی دهاقین مدیرعامل شركت فولاد كاوه جنوب كیش از راه اندازی دو مدول كارخانه تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم درسال های گذشته به ظرفیت تجمیعی یك میلیون و 900 هزار تن درسال نیز خبرداد و تصریح كرد: فاز نخست فولادسازی شركت در بهمن 94 به بهره برداری رسید و در كوتاهترین زمان ممكن توانست به 65 درصد ظرفیت بعد از دو ماه برسد و در همین مدت نیز با رسیدن به كیفت مطلوب بازارهای جهانی نخستین محموله شمش این شركت با حجم 20 هزار تن نیز صادر شده است.

**هدفگذاری صادرات 250 میلیون دلار
مدیرعامل شركت فولاد كاوه جنوب كیش از درایت و تلاش كاركنان این مجتمع در رسیدن به این موفقیت­ها تقدیر و تشكر كرد و افزود: با توجه به چشم اندازی كه در بنیاد و كاوه پارس برای سال 95 ترسیم شده است. برنامه­ریزی برای 250 میلیون دلارصادرات درسالجاری هدفگذاری شده كه امید داریم با حمایت محمد سعیدی كیا و رئیس بنیاد وهمت كاركنان جوان و تلاشگر این مجموعه این مهم در سال جاری محقق شود.
وی افزود: نیروی انسانی با شاخص نیروی ماهر و بارور برای هرمجموعه بزرگترین سرمایه است و توانمندسازی نیروی انسانی برای توسعه یكی دیگر از بندهایی است كه در چشم انداز سال 95 در بنیاد تعریف و ابلاغ شده است.
مدیرعامل شركت فولاد كاوه جنوب كیش گفت: این شركت در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با هدف تولید 5/5 میلیون تن فولاد با رویكرد تكمیل زنجیره كامل تولید فولاد تعریف شده كه از نظرموقعیت مكانی نیز دارای مزیت های متعددی برای رقابت در بازار است.
بنیاد مستضعفان در سال 1391 شركت فولاد كاوه جنوب كیش را به منظور ایجاد رقابت در جمع سه تولیدكننده برتر فولاد كشور با بكارگیری فن آوری روز دنیا و با انگیزه تولید مستمر و پایدار ایجاد كرد. تكمیل زنجیره تولید فولاد از معدن تا مقاطع مختلف مصرف، ایجاد واحدهای جانبی، پایین دستی و بالادستی در دستور كار این شركت فولادسازی در جنوب كشوراست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا