دیدار کرباسیان با قائم مقام NFC+جزئیات

دیدار کرباسیان با قائم مقام NFC+جزئیات

گروه صنایع معدنی - قائم مقام شرکت ان اف سی چین از تمایل این شرکت برای گسترش همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی ایران با فناوری های جدید خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، کین ژونمن (Qin Junman) در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو با ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت در حوزه صنایع غیرآهنی ایران گفت: خواهان حضور در طرح های جدید ایران در این بخش با فناوری های جدید هستیم.

قائم مقام ان اف سی درباره استفاده از فناوری های های جدید در طرح های ایران گفت: استفاده از تجهیزات و ماشین آلات به روز در طرح های آلومینیوم،‌ مس، زغال سنگ و ...‌ از سیاست های ان اف سی است و حتی موضوع انتقال فناوری را نیز انجام خواهیم داد.

ژونمن ادامه داد: با توجه به نیاز کارخانه های تولید آلومینیوم ایران به مواد اولیه همچون بوکسیت و آلومینا، با تشکیل شرکت مشترک آماده تامین و انتقال مواد اولیه از کشورهای دیگر به ایران هستیم.

این مقام شرکت ان اف سی گفت: طرح هایی که هم اکنون در دست اجرا داریم همگی فعال هستند و ما آمادگی حضور در طرح های جدید معدنی و صنایع معدنی ایران همچون نفلین سینیت،‌ طلا،‌ زغال سنگ، سرب و روی و ... هستیم.

کین ژونمن در عین حال تصریح کرد که در حال سرعت دادن به طرح ها از جمله آلومینیوم جنوب و آلومینیوم جاجرم هستیم.

وی با بیان اینکه به همکاری بلندمدت دو طرف و نفع دوجانبه تاکید داریم، ادامه داد: دولت چین با هدف کاهش مصرف انرژی در صنایع به ویژه صنعت آلومینیوم،‌ مشوق هایی برقرار کرده است که براساس آن ان اف سی طرح های خود را در ایران نیز با بهره گیری از فناوری هایی انجام می دهد که مصرف انرژی را کاهش می دهند.

وی ضمن دعوت از کرباسیان برای حضور در کنفرانس سالانه پیمانکاران چین (به عنوان یکی از سخنرانان اصلی) که در روزهای 13 تا 14 خرداد ماه (2-3 ژوئن) برگزار می شود، اظهار کرد: در آن گردهمایی وزرای کشورهای منطقه و مدیران 150 شرکت از 100 کشور جهان حضور خواهند داشت که حضور ایمیدرو نیز برای ارایه برنامه های توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی ایران،‌ از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست انجام ان اف سی در ایران گفت: طرح های متعددی وجود دارد که می توان به صورت مشترک اجرا کرد که توسعه طرح های زغال سنگ طبس نیز بخشی از برنامه جدید دو طرف می تواند باشد.

شرکت ان اف سی (فلزات غیرآهنی چین) به عنوان بزرگترین شرکت این بخش،‌ تاکنون در طرح های متعددی از جمله اجرا و راه اندازی کارخانه جدید ایرالکو،‌ اجرا و راه اندازی کارخانه آلومینای ایران (جاجرم) و پیمانکاری بخشی ازکارخانه هرمزآل حضور داشت و هم اکنون نیز اجرای فاز یک طرح آلومینیوم جاجرم،‌ اجرای فاز یک طرح آلومینیوم جنوب و ... را بر عهده دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا