احتمال لغو قراردادهای صادراتی صنعت لوله و پروفیل فولادی

احتمال لغو قراردادهای صادراتی صنعت لوله و پروفیل فولادی

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور در خصوص آخرین قیمت‌های ورق‌های فولادی در بازار و بورس کالا گفت: افزایش 10 درصدی قیمت‌های ورق‌های خریداری شده در تاریخ ششم اردیبهشت سال جاری در بورس کالای ایران منجر به افزایش 143 تومانی قیمت‌ها برای هر کیلو ورق طی یک روز شد و بدتر اینکه تاریخ تحویل نیز برای انتهای تیر ماه معین شده است.

 

امیرحسین کاوه در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش قیمت براساس تقاضای واقعی مصرف‌کننده شکل گرفته است؟ بیان کرد: خیر، شاهد کاهش عرضه فولاد مبارکه در بورس کالا و عرضه قطره‌چکانی به علت نداشتن کالا برای تحویل هستیم.
وی گفت: همانطور که نمودارهای اقتصادی نشان می‌دهد مسلما اتفاق چشمگیری در حوزه اقتصاد و مصرف نیفتاده است اما تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی باید تاوان این افزایش قیمت را با کاهش هزینه‌های جاری و توسعه‌ای و دیگر موارد و تحمل زیان بیشتر این فشار را تحمل کنند. راه دیگر هم مهار هزینه‌های دستمزد و حقوق و با تعدیل نیروی انسانی است که مسلما تبعات اجتماعی آن چشمگیر خواهد بود و همچنین این صنعت باید قراردادهای صادراتی فعلی خود را در سال 1395 را لغو کند.
دبیر این سندیکای کشوری تاکید کرد: از ابتدا سال جاری تاکنون به علت افزایش قیمت در داخل و خارج و تعرفه سنگین دولت بر مواد اولیه که در داخل سهمیه‌بندی را به دنبال داشته، بیش از ۶۵ درصد افزایش قیمت در ورق‌های فولادی که مواد اولیه ۶۰۰ گروه کالایی است، داشته‌ایم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا