نوسان قیمت ها در بازار آتی سکه

نوسان قیمت ها در بازار آتی سکه

کاهش نوسانات دلار طی روز گذشته باعث شد تا معامله‌گران سکه بیشتر چشم به نوسانات اونس در بازار جهانی داشته باشند که این موضوع روند متفاوتی را برای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران رقم زد.

 

روز گذشته از پنج سررسید بازار آتی سکه، سه سرسید به دلیل افت و خیز پی در پی بهای اونس با روند صعودی و دو سر رسید دیگر با کاهش نرخ رو به رو شد. براین اساس سکه سررسید اردیبهشت ماه با افزایش ۰/۱۳درصدی با نرخ یک میلیون و ۲۳ هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و۳۱ هزار تومان به فروش رسید و کاهش ۰/۶۰ درصدی را تجربه کرد. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۴۱ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در حالی است که سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۵۹هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۰/۱۵ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۷ درصدی را تجربه کرد.
گفتنی است حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (سه شنبه) به ۷هزار و ۱۲۲ قرارداد و به ارزش بیش از ۷۲۷ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال رسید.
از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته معاملات با نوسان قیمت همراه شد، به طوری که  سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۲۴ هزار تومان به فروش رسید. به گفته فعالان، روند افزایشی دلار و اونس دو عاملی بودند که موجب رشد قیمت سکه شدند. همچنین در این روز بهای نیم سکه نیز به ۵۴۰ هزار تومان رسید و افت یک هزار تومانی را نسبت به روز دوشنبه تجربه کرد. از طرفی ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با ۲۸۸ و ۱۹۸ هزار تومان معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا