مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد:

رضایت سنگ آهنی ها از بهره مالکانه ۲۰ درصدی

رضایت سنگ آهنی ها از بهره مالکانه ۲۰ درصدی

گروه معادن >سنگ آهن - از میان مهمترین موضوعات لایحه بودجه سال 95 که مرتبط با بازار سرمایه نرخ 20 درصدی بهره مالکانه شرکت های معدنی می باشد که می تواند اثر مثبتی بر این مجموعه ها خصوصاً سنگ آهنی داشته باشد.

به گزارش ماین نیوز، در همین ارتباط مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ضمن ابراز رضایت از نرخ 20 درصدی بهره مالکانه در قانون بودجه سال جاری عنوان کرد: به طور تقریبی عدد پیشنهای از سوی دولت به واقعیت نزدیک شده است، البته همچنان انتظار داریم این رقم کمی کاهش یابد، زیرا مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات را به خوبی مشاهده و لمس کردند.

محمد نوریان در ادامه افزود: ما پیش از این فشارهای وارد بر معادن سنگ آهن را پیش بینی می کردیم و طی جلسات متعدد موارد را به طور دقیق کارشناسی مورد بررسی قرار دادیم و خوشبختانه هم نمایندگان مجلس و هم مجلس و هم مسئولان دولتی متوجه این موضوع شدند و به دنبال همکاری هستند.

وی گفت: ما نیز امیدواریم این همکاری ها بیشتر شود. در هر حال از پیشنهاد اولیه دولت برای کاهش بهره مالکانه در سال جاری و تلاش نمایندگان نیز تشکر می کنیم و امیدواریم مجلس شورای اسلامی و دولت در جهت حمایت از بخش تولید بیش از پیش با فعالین این بخش همکاری نمایند.

نوریان در خصوص افزایش سرمایه "کچاد" گفت: از افزایش سرمایه 105 درصدی چادرملو 65 درصد آن در سال جاری و از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران انجام می شود. پس از آن حداکثر 2 سال از زمانی که این افزایش سرمایه به ثبت می رسد، 35 درصد باقی می ماند که در اختیار هیأت مدیره است.

این مقام مسئول یکی دیگر از امتیازات افزایش سرمایه "کچاد" را برخورداری از تبصره 7 عنوان کرد و گفت: پیش بینی شده اگر شرکت هایی که شامل این بهره مالکانه می شوند،افزایش سرمایه و طرح های توسعه داشته باشند 10 درصد مبلغ افزایش سرمایه و یا سرمایه گذاری آنها از بهره مالکانه کسر خواهد شد. این موضوع برای ما و با توجه به میزان افزایش سرمایه صورت گرفته حدود 110 میلیارد تومان می شود که اتفاق بسیار مناسبی برای "کچاد"خواهد بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های چادرملو عنوان کرد: پروژه فولاد یک میلیون تنی به زودی راه اندازی می شود و با راه اندازی آهن اسفنجی در سال آینده ظرفیت آن به 1.3 میلیون تن خواهد رسید. زیرا ما در طرح فولاد و احیاء اردکان پیش بینی روش "هات شارژ" را کردیم که با راه اندازی واحد آهن اسفنج این هات شارژ انجام می شود و ظرفیت تولید از یک میلیون تن به 1.3 میلیون تن می رسد. افتتاح کارخانه نورد ابرکوه هم نزدیک است و به زودی بخش بخاری نیروگاه 500 مگاوات اردکان نیز راه اندازی و نیروگاه به طور کامل دارد مدار تولید می شود.

مدیر عامل "کچاد" یکی دیگر از برنامه های آتی این شرکت را بهره برداری از پهنه جدید معدنی D19 در مجاورت معدن چادرملو عنوان کرد و گفت: امیدواریم با طی آخرین مرحله مقدماتی و دریافت مجوز از طرف سازمان محیط زیست، عملیات اکتشافات در این معدن امسال آغا شود.

نوریان در خاتمه خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه تکنولوژی به دنبال همکاری با کشورهای دیگر هستیم. البته هدف اول ما بومی سازی دانش فنی و تکنولوژی است، نباید فراموش کرد که کشور ما به دلیل وضع تحریم ها سال ها از فناوری های روز دنیا عقب مانده است، بنابر این ما فقط تمایل به بهره گیری از تکنولوژی هستیم و نیازی هم به سرمایه گذاری شرکت های خارجی در مجموعه های خودمان نمی بینیم ولی با شرکت هایی که قبلاً با ما همکاری داشتند و به علت تحریم ها روابطمان ضعیف شده بود، در حال مذاکره هستیم تا برای رفع نیازهای خود، بدون اتکا به واسطه ها تصمیم گیری کنیم تا بتوانیم در زمانی کوتاه با تکمیل کردن زنجیره تولید، محصولات نهایی خود را صادر کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا